اجلاس همسرایی زمانی در کشور ما شکل می‌گیرد که هیچ حرکت فرهنگی گسترده‌ای در جهان نداریم.

سید عباس مجابی دبیر اجلاس همسرایی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و برگزاری اجلاس همسرایی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اولین اجلاس همسرایی با حضور کشوران تاجیکستان، افغانستان، انجمن یونسکو و حضور جمعی از شاعران صاحب سبک در 4 شهریور روز ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس که حاصل سه سال تلاش در راستای ابداع سبکی به عنوان همسرایی بوده با این روند شگل گرفته که شاعران در یک سبک و مفهوم خاص به آفرینش آثار ادبی مستقل و در عین حال پیوسته بپردازند.

دبیر اجلاس همسرایی اظهار داشت: هم اکنون در دنیا با یک چشم دیگر به شاعران نگاه می‌شود و هیچ حرکتی فرهنگی گسترده‌ای در جهان نداریم البته اجلاس همسرایی اولین حرکت جهانی شکل گرفته به حساب می‌آید و طلایه‌دار آن ایران است.

مجابی ادامه داد: هر چند که شاعران مشارکت کننده در اجلاس همسرایی شناخته شده نیست اما به طور حتم در حوزه شعر و شاعری حرفی برای گفتن دارند. به طور مثال ما شاعری را در میان داریم که به گمان همه پروین اعتصامی سال‌های آینده است.

وی تصریح کرد: از داوران اجلاس همسرایی می‌توان به محمد بیک‌زاده و بختیار بختیاری اشاره کرد. خاطرنشان می‌َشود که تا به امروز بیش از هزار بیت شعر سروده شده در قالب مثنوی و با وزن شاهنامه به دست ما رسیده و مهلت ارسال آثار نیز تا 30 مرداد ماه سال جاری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیروس بداغی
۱۳:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام بر شما

خدا قوت
آخرین اخبار