سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب کارکنان شرکت هواپيمايي ايبريا اسپانيا

اتحاديه هاي صنفي شرکت هواپيمايي ايبريا با طرح اخراج 4500نيروي کاري اين شرکت مخالفت کردند و در نظر دارند اعتصاب هاي گسترده اي به راه اندازند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ لوکاس مونترو رئيس  اتحاديه کارکنان ايبريا  پس از ديدار با مسئولان شرکت گفت : در اين جلسه برنامه تغيير ساختار شرکت ايبريا براي ما توجيه شد. ما آن را بررسي و تحليل خواهيم کرد و پس از آن کميته اي فوق العاده تشکيل مي دهيم. نظر اوليه ما اين است که اين طرح بسيار تهاجمي است که مورد موافقت ما قرار نخواهد گرفت. ما راههاي مقابله با آن را برآورد مي کنيم. نکته مسلم اين است که با طرح تغيير ساختار همانطور که شرکت ارائه کرده موافق نيستيم.

شرکت هواپيمايي ايبريا در حال حاضر بيست هزار نيرو دارد که با تغييرات جديد تعداد آنان به پانزده هزار و پانصد نفر خواهد رسيد. اين شرکت همچنين در نظر دارد به ميزان قابل توجهي (بيست و پنج تا سي و پنج درصد ) از دستمزد کارکنان خود بکاهد.

شرکت هواپيمايي ايبريا مي گويد در هيچ يک از بخشهايش سود دهي ندارد.اتحاديه هاي کارگري عقيده دارند اين طرحها قابل قبول نيست و واکنشهاي شديدي در پي خواهد داشت. پيش بيني شده است اعتصابهاي گسترده اي در اين شرکت به راه افتد. دولت اسپانيا خواهان گفتگو بين ايبريا و اتحاديه هاي صنفي شده است.

ايبريا از فوريه دوهزار و يازده به شرکت بريتيش ايرويز وابسته است. اتحاديه هاي خلبانان اسپانيا، مسئولان شرکت بريتيش ايرويز را متهم کرده اند به منظور تامين بهتر مالي بريتيش ايرويز  از بودجه شرکت در اسپانيا مي کاهند.مسئولان مي گويند ايبريا در سال 2012 بيش  از 260 ميليون يورو زيان ديده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.