سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت دوتن از اعضاي خانواده پادشاهی کویت به سبب سخنان انتقاد آميز عليه دولت

یک گروه مدافع حقوق بشر و یک وکیل اعلام کرد دو تن از اعضای خانواده الصباح ، خانواده پادشاهی کویت ،پس از انتشار اظهار نظرهایی انتقاد آمیز علیه دولت و طرفداری از مخالفان بر روی پایگاه اجتماعی توییتر، بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مرکز اخبار حقوق بشری کویت که موسسه ای مستقل است از طریق توییتر اعلام کرد دستگاه های امنیتی دو تن شاهزاده جوان به نام های شیخ سالم الصباح و شیخ نواف مالک الصباح را بازداشت کردند.

این دو تن به ابراز عقیده ای سیاسی در توییتر متهم هستند.علی حمیدی السبیح وکیل شیخ عبدالله اعلام کرد موکل او چهارشنبه شب بازداشت شد و قرار است جمعه در دادستانی تحت بازپرسی قرار گیرد.

دو جوان عضو خانواده پادشاهی کویت در توییتر پیام کوتاهی در حمایت از مخالفان کویت که به طور مرتب تجمعاتی را در اعتراض به اصلاحات بحث برانگیز قانون انتخابات این امیر نشین برگزار می کنند، نوشته است.

 بیش از صد و پنجاه تن از معترضان و بیست و چهار تن از نیروهای پلیس در تظاهرات گسترده بیست و یک اکتبر زخمی شدند و مخالفان بار دیگر خواستار برپایی تجمعی برای یکشنبه شدند.

مخالفان اعلام می کنند اصلاح قانون انتخابات به دولت امکان خواهد داد در انتخابات پارلمانی که برای اول دسامبر پیش بینی شده است دستکاری کند.ماه ژوئیه ، یک جوان عضو خانواده پادشاهی به نام شیخ مشعل المالک الصباح چند روز را به سبب ابراز عقاید سیاسی انتقادآمیز در زندان گذراند.
برچسب ها: بازداشت ، دولت ، کویت ، الصباح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.