وزارت امور خارجه آمريکا چهارشنبه اذعان کرد واشنگتن از ماه‌ها پيش با آنکارا و ناتو در باره پشتيباني دفاعي که ترکيه احتمالا به آن نياز خواهد داشت گفتگو مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا با اشاره به جنگ عراق و کويت در سال 1991 و جنگ عراق در سال 2003 گفت:  ما در گذشته با موشک هاي پاتريوت از ترکيه دفاع کرديم.
احمد داود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه،‌ چهارشنبه در بروکسل گفته بود ترکيه با ناتو درباره استقرار احتمالي موشک هاي زمين به هوا و موشک هاي ضد هوايي پاتريوت در خاک اين کشور گفتگو مي کند.
روزنامه مليت نيز چهارشنبه از گفتگوها بين ترکيه و آمريکا درباره استقرار احتمالي موشک هاي پاتريوت در ترکيه در سراسر مرز با سوريه براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع در عمق شصت کيلومتري در خاک سوريه خبر داد.
هدف از اين کار احتمالا جلوگيري از بمباران شهرها و روستاهاي مابين مرز ترکيه و شهر حلب سوريه توسط نيروي هوايي اين کشور خواهد بود.
با اين حال، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه که براي شرکت در مجمع دموکراسي به بالي اندونزي رفته است اعلام کرد: هيچ درخواستي (در اين زمينه) تاکنون مطرح نشده است.
ترکيه در ماه هاي اخير با تقويت تمهيدات امنيتي خود در مرز با سوريه، تانک و موشک هاي ضدهوايي کوتاه برد در آنجا مستقر کرده است.
مناقشه سوريه به شليک سه خمپاره به ترکيه منجر شد که يکي از اين خمپاره ها سوم اکتبر پنج روستايي ترک را کشت. توپخانه ترکيه هر بار به اين تجاوز پاسخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار