سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتجب نیا:

اصلاح‌طلبان اهل قهر نیستند/ عقلای کشور باید مرزی میان سال 88 و امروز قائل شوند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت:‌مجموعه اصلاح طلبان اهل قهر نیستند از این رو انتظار است عقلای کشور مرز شفافی را نسبت به سال 88 و شرایط امروز ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در همایش ملی تبیین طرح مناسک با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس و حضور احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب از تمام کشور در این برنامه پیام‌های مهمی را در بر خواهد داشت،‌ گفت:‌ اعتقاد دارم که این اجلاس باید پیام‌های خوبی را به مدیران کشور و مسئولین ابلاغ کند که در روند عرصه سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: منکر فعالیت‌هایی که مسئولان محترم کشورمان در عرصه فیزیکی داشته‌اند نمی‌شویم اما باید این موضوع را در نظر گرفت که در مقوله مدیریت ضایعات فراوانی به کشور وارد شد که به زودی قابل جبران نیست.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را بزرگنمایی کرد، اظهار داشت: به طور واقع‌بینانه باید گفت که وضعیتی که در کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل حاکم است شرایط ناگواری است که همه دلسوزان نظام برای این موضوع نگران هستند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: مجموعه اصلاح‌طلبان در راس دلسوزان نظام قرار دارند و این موضوع باید برای مسئولینی که نمی‌توانند به تنهایی کشور را اداره کنند مشخص باشد که اگر این وضعیت در کشور پیش رود آینده بدی در انتظارمان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای از عقلای کشور باید نسبت به مسئولینی که به صورت افراطی خواهان عدم حضور اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی کشور هستند مقابله و این طیف تندرو را راهنمایی کنند تا وحدت ملی در کشور ایجاد شود.

منتجب نیا با اشاره به اینکه اصلاح طلبان دلشان برای رنجی که مردم می‌برند می‌سوزد، افزود: عقلای قم باید در کشورمان نسبت به مرزی که از سال 88 تا 92 ایجاد شده است، عقده‌گشایی کنند و در مقابل رسانه‌هایی که تاکید بر مسائل گذشته دارند وارد عمل شوند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: حضور اصلاح‌طلبان به عنوان طیفی که از پیشتازان انقلاب محسوب می‌شوند و در جبهه‌‌های جنگ حضور فعالی داشتند در صحنه سیاسی کشور الزامی است و نمی‌توان این پیشتازان را از صحنه بیرون کرد.

وی تصریح کرد: جمعی از اصولگرایان از راه رسیده و به تعبیر آیت‌الله هاشمی بی ریشه که امور اجرایی کشور را در اختیار دارند باید بدانند که اصلاح‌طلبان اهل قهر نیستند بلکه این مجموعه را از صحنه بیرون کردند.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: باید آسیب‌شناسی دقیقی در مجموعه اصلاح‌طلبان صورت گیرد زیرا امروز و در شرایط حاضر دوسوم ملت ایران اصلاح طلب هستند از این رو فضا باید برای حضور اصلاح طلبان که حق همه مردم است ایجاد شود.

وی افزود: باید جلوی قلم برخی از رسانه‌ها و قلم‌نویسان هتاک را که اصلاحات و افکار آنها را زیر سوال می‌برند، گرفته شود.

منتجب‌نیا اظهار داشت:‌اصلاح‌طلبان از افکار و آرمان‌های مترقی امام خمینی (ره) شکل گرفته است نه آرمان‌های دروغین که امروزه برخی از افراد و طیف‌های سیاسی از آن نام می‌برند.

وی تاکید کرد:‌خاستگاه اصلی اصلاحات افکار و اندیشه امام (ره) بوده است و این مجموعه با حفظ قانون اساسی بوجود آمده و حرکت خود را تبیین کرده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مشاهده کردیم که دولت اصلاحات توانست در 8 سال مدیریت کشور تجربه شیرینی از خود به جای بگذارد از این رو مردم خاطره خوبی از دولت اصلاحات دارند.

منتجب نیا افزود: تمام اصولگرایانی که در روی کار آوردن دولت فعلی، پیروزی و ناکارآمدی آنها سهیم هستند باید پاسخگوی عملکرد این دولت باشند زیرا در شرایط فعلی انتقاد از دولت از سوی این طیف راه به جایی نخواهد برد.

وی تصریح کرد: به طور حتم جریان اصلاحات در صورتی سرافراز و سربلند مسیر خود را طی خواهد کرد که اندیشه امام را در برنامه‌های خود قرار دهد زیرا اصلاحات از این اندیشه شکل گرفته است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید با برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های مختلف در راستای شناسایی آسیب‌های خود وارد عمل شوند و آقایانی که در اداره کشور مسئولیتی بر عهده دارند باید قبول کنند که مجموعه اصلاح‌طلب مساوی اکثریت مردم است.

منتجب نیا با اشاره به اینکه شرایط موفقیت اصلاح‌طلبان باید فراهم شود گفت: این طیف باید این موضوع را در نظر بگیرد که اگر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده به اجماع نرسد شکست خواهد خورد از این رو هماهنگی میان همه احزاب اصلاح‌طلب و برگزاری جلسات و همایش‌ها رمز پیروزی این جریان در انتخابات آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌مجموعه اصلاح‌طلبان باید با اجماع بر یک گزینه در انتخابات ریاست جمهوری آینده وارد عمل شوند تا دوم خرداد دیگری را رقم بزنند. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: منتجب ، عقلای ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.