سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس تنیس روی میز:

پاسخگوی فرصت سوزی ها کیست؟مشکل تنيس روي ميز ريشه اي است

کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت: در طول 3 سال بارها روسای کمیته های مختلف فدراسیون تغییرکرده اند چه کسی پاسخگوی فرصت سوزی هاست.

  محمود نظري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: انتصاب هاي جديد در فدراسون تنيس روي ميز در كميته هاي آموزش، مربيان و استعداديابي، نشان دهنده ضعف مديريت در اين فدراسيون است كه با گذشت زمان 3 سال از روي كار آمدن فدراسيون جديد، كماكان آنها به دنبال كسب تجربه و به فكر چيدمان نيروهايشان هستند و بعد از اينكه بارها و بارها افراد مختلف را بر سر كار گذاشته و از كار بركنار كرده اند، هنوز مشغول آزمون و خطا بوده و به نتيجه واحدي نرسيده اند.

وي تصريح كرد: كميته هاي مختلف فدراسيون تنيس روي ميز، مدت يكي دو سال است كه بلاتكليف هستند. افرادي كه اكنون به سمت رياست كميته ها درآمده اند، افراد پينگ پنگي و قابل احترامي هستند، اما مگر نبايد ثبات نيروهاي انساني وجود داشته باشد؟بارها اين اتفاق افتاده است، افراد شايسته اي را روي كار آورده اند، اما پس از چند وقت آنها را كنار گذاشته اند و بعضا بسياري را تخريب كرده اند و از فدراسيون رانده اند، چه كسي مي خواهد پاسخ اين فرصت سوزي ها را بدهد؟
نظري اضافه كرد: مشكل در راس هرم است، مگر مي شود فدراسيوني دبير يا سرمربي بزرگسالان نداشته باشد؟ اين اتفاق در فدراسيون تنيس روي ميز افتاده است و از بعد از مسابقات جهاني مسكو، مدت 2 سال و نيم است كه سرمربي بزرگسالان براي تيم ملي نداشته ايم، دبيرها و سرپرست هاي دبيري مختلفي نيز مانند آقايان قارداشي، ثمري خلج، سعيدي و عميدي روي كار آمده اند، اما همه از فدراسيون جدا شده و فدراسيون تنيس روي ميز اكنون ماههاست كه فردي را در سمت حساس دبيري فدراسيون نداشته است، مشكل تنيس روي ميز بايد ريشه اي حل شود. من از وزير محترم ورزش و جوانان درخواست مي كنم كه به داد اين رشته ورزشي برسند!
2 سال است كه بسياري از مربيان خبره و كارشناسان حاضر به همكاري با فدراسيون نيستند و ريشه يابي علت اين موضوع كار دشواري نيست.

دبير سابق كميته فني فدراسيون، مدعي شد؛ با اين انتصاب ها مي خواهند اهالي تنيس روي ميز را رو در روي هم قرار دهند.از نظر من هرگونه كمك افراد پينگ پنگي چه دلسوزان و چه غيره اين ورزش به فدراسيون حال حاضر با هر نيتي موجب ماندگاري اين افراد مي شود و در درازمدت و حتي در كوتاه مدت به ضرر ورزش تنيس روي ميز كشور است.
وي گفت: مبالغي كه در طول فعاليت فدراسيون از كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان گرفته اند، كجا رفته است؟چقدر از آن به 30 استان كه بازوهاي كشور هستند، تعلق گرفته است ؟ اين ضعف مديريت ارشد است كه نتوانسته بودجه را تقسيم كند.فدراسيون تنيس روي ميزبه تازگي، احمد جعفري پور را به عنوان سرپرست كميته آموزش، عادل عليپور را به عنوان سرپرست كميته استعداديابي و پيمان حسني را به عنوان سرپرست كميته مربيان منصوب كرده است.

محمود نظري درباره هركدام از اين كميته ها و نفراتي كه پيش از اين روي كار آمده بودند، توضيح داد؛ مسئوليت كميته آموزش مدت 10_12 سال به عهده امير عميدي بود.كميته استعداديابي در ابتداي فعاليت فدراسيون، برعهده محمدعلي عباسي بود. پس از كناره گيري ثمري خلج از سمت سرپرست امور دبيري، محمد زارع پور وي را به سمت مشاور كميته استعداديابي منصوب كرد، اما مجددا پس از زمان كوتاهي، ثمري خلج از اين سمت كنار رفت و به طور كامل از فدراسيون جدا شد، سپس پيشيار اين سمت رياست را برعهده گرفت.عادل عليپور كه اكنون به سمت رياست كميته استعداديابي درآمده است، پس از روي كار آمدن فدراسيون جديد (رياست زارع پور)، عهده دار رياست كميته مربيان بوده، اما با دستور رئيس حال حاضر از كار بركنار شد و پس از حدود 2 سال دوباره به رياست كميته مربيان منصوب گرديد.اكنون پس از حدود 2 ماه از كميته مربيان به كميته استعداديابي نقل مكان كرده است.

وي اضافه كرد: كميته مربيان پس از خروج عادل عليپور بلاتكليف مانده بود. پيمان حسني در روزهاي پاياني سال 89 از سازمان ليگ خارج و به عنوان سرپرست كميته مربيان منصوب شد، اما بعد از حدود 2 ماه ايشان هم از فدراسيون خارج شدند.سپس كميته مربيان پس از امتناع نادر شيخي از تصدي آن با كميته آموزش ادغام و مسئوليت آن به امير عميدي واگذار شد.وي حتي در زمان سرپرستي امور دبيري نيز اين مسئوليت را تا زمان خروج از فدراسيون برعهده داشت، اكنون پيمان حسني دوباره به عنوان سرپرست كميته مربيان منصوب شده است.
نظري خاطرنشان كرد؛ ما مشكلي با اين افراد نداريم و آنها به هر دليلي به خصوص دلسوزانه براي كمك به تنيس روي ميز روي كار آمده اند. براي ما احترام قائل هستند، اما تنيس روي ميز شايسته داشتن يك رئيس از جنس خودش است و بهترين راه اين است كه سرپرست بي طرف از سوي وزارت ورزش انتخاب و با حضور كانديداهاي بي طرف انتخاباتي برگزار شود و رئيس فدراسيون با نظر قاطع انتخاب شود و رئيس حال حاضر هم كانديد شود، اما وي در حالي روي كار آمده است كه در انتخابات فقط يك كانديد وجود داشت و اعضاي مجمع چاره اي جز انتخاب وي نداشتند.از كارشناس تنيس روي ميز كشورمان درباره موفقيت هاي اخير نوشاد عالميان در تور جهاني آلمان سوال كرديم، وي پاسخ داد؛ نوشاد عالميان با قهرماني در پروتور آلمان افتخار بزرگي را براي ايران كسب كرده است.وي هم از نظر اخلاقي و هم از نظر فني زبانزد است، البته حريفان نوشاد در رقابتهاي زير 21 سال آلمان، همگي از نظر رنكينگ از وي پايين تر بودند، اما اين موضوع از ارزشهاي نوشاد كم نمي كند، او زحمات زيادي كشيده و مزد آن را گرفت.

وي تاكيد كرد؛ نوشاد عالميان محصول مربيگري پدرش و سيستم هاي مربيگري فدراسيون هاي گذشته است و بايد از رحمت عالميان به خاطر تربيت وي تشكر كرد و اميدوارم در لهستان هم برادران عالميان بازيهاي خوبي را از خود به نمايش بگذارند.

نظري از اعزام نشدن ساير ملي پوشان به مسابقات برون مرزي انتقاد كرد؛ ما مسابقات قهرماني آسيا و جهان را در پيش داريم، بايد به مجموع تيم توجه شود. محمدرضا اخلاق پسند به عنوان كاپيتان تيم ملي و فردي باتجربه كه در تركيب تيم ملي عضو اصلي است، مدت 6 ماه است كه در هيچ مسابقه برون مرزي اي شركت نكرده اند و بازيكنان ديگري مثل واحد مالميري، افشين نوروزي و ...تيم ملي كشورمان نه تنها اردو ندارد، بلكه به پروتورها هم اعزام نمي شوند. در مسابقات پروتور آلمان كه 10 تا 14 آبان برگزار شد، هندوستان كه نيروي درجه 3 دنيا است، در جدول اصلي 7 يا 8 نماينده زير 21 سال داشت، در حاليكه ايران فقط نيما و نوشاد را اعزام كرده بود.اين نشان مي دهد كه تشكيلات منسجمي نداريم، اگر داشتيم وضعيت بچه ها اينگونه نبود و حتي نوشاد عالميان مي توانست موقعيت بسيار بهتري نسبت به الان خود داشته باشد./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.