سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت آرامش به زندگي مردم در حلب

ساکنان برخي مناطق در شهر حلب مانند منطقه "قسطل الحرامي"که به خط درگيريها بين افراد مسلح تروريست و ارتش سوريه نزديک هستند به زندگي عادي خود ادامه مي دهند و تأکيد مي کنند خانه و کاشانه خود را رها نمي کنند و خود را با وضع موجود سازگار کرده اند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الاخباريه سوريه ؛ بين مناطقي که صحنه برخي درگيريهاست با مناطق امن ، بيشتر از چند متر فاصله نيست .

منطقه قسطل الحرامي از جمله مناطق حلب است که زندگي در آن با وجود برخي درگيريها و شنيده شدن صداي تيراندازيها بين افراد مسلح و نيروهاي ارتش جريان دارد .

يک مرد گفت : با وجود ارتش جاي ترس نيست و مردم زندگي خود را مي کنند.  ما به خواست الهي از تروريستها نمي ترسيم .فرزند اين مرد نيز گفت : از درگيريها نمي ترسد. يک دختر خردسال گفت : با وجود شنيدن صداي تيراندازيها اما نمي ترسم.

يک دختر خردسال ديگر گفت: فقط از خدا مي ترسيم. از تروريستها نمي ترسيم. صداي تيراندازي را مي شنوم اما نمي ترسم . اگر افراد مسلح را ببينم به آنها مي گويم از شما نمي ترسيم.

يک زن ديگر گفت : نام منطقه ما که نزديک درگيريها بين  ارتش و افراد مسلح قرار دارد قسطل الحرامي است. ابتدا از درگيريها مي ترسيدم اما عادي شده است . به فکر  ترک خانه و کاشانه خود نيستيم. ارتش در وهله اول حضور دارد و از طرف ديگر همسايه ها نيز به يکديگر محبت مي کنند.

شمار ديگري از ساکنان قسطل الحرامي گفتند به صداي تيراندازي و درگيريها عادت کرده اند و به زندگي خود ادامه مي دهند اما حضور ارتش براي آنها امنيت را به  ارمغان آورده است .

يک مرد  ديگرگفت : مرحله دشواري است که مردم در حال سپري کردن آن هستند اما گشايش حاصل مي شود و ارتش نيز به مأموريت خود ادامه مي دهد. خانه مرا افراد مسلح اشغال کرده بودند اما ارتش بازپس گرفت .
برچسب ها: آرامش ، حلب ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.