روزنامه آمريکايي واشنگتن پست نيز نوشت حزب عدالت و توسعه ترکيه به رياست رجب طيب اردوغان ، اين کشور را به لبه پرتگاه جنگ سوق داده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش شبکه تلويزيوني سوريه ، سازمان همکاريهاي اقتصادي و توسعه ترکيه را به مبارزه نکردن با تأمين مالي تروريسم متهم کرد و به اين کشور درباره تعليق عضويتش در اين سازمان در صورتيکه گامهاي لازم در اين جهت برندارد هشدار داد.
عبير برکات گزارشگر شبکه سوريه گفت : تبعات توطئه عليه سوريه به تدريج در حال بازگشت به خود توطئه گران است و نقش آنها در تأمين مالي و آموزش و پناه دادن مزدوران در اردوگاههايشان براي اعزام به سوريه برملا شده است .
روزنامه آمريکايي واشنگتن پست نوشت : دولت حزب عدالت و توسعه ترکيه را با سياست خارجي اش در قبال سوريه به بحران پيچيده اي وارد کرده و اقتصاد ترکيه را به خطر انداخته و اين کشور را به لبه پرتگاه جنگ منطقه اي وارد کرده است .
از طرف ديگر صايجي اوزترک نويسنده ترک در پايگاه اينترنتي الکورشن نوشت نام ترکيه به علت حمايتش از تروريسم و تأمين مالي آن در فهرست سياه  قرار خواهد گرفت و اين به معناي قطع روابط مالي اش با خارج و متوقف شدن ورود ارز به ترکيه است.
حسني مهلي يکي ديگر از نويسندگان ترک در مقاله اي با عنوان " کشيدن فرش از زير پاي اردوغان و داود اوغلو " نوشت اظهارات هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا ثابت کرد رجب طيب اردوغان نخست وزير و احمد داود اوغلو وزير خارجه ترکيه به شيوه هاي بازيهاي پنهان و پيداي ديپلماتيک در ارتباط با خاورميانه ناآشنا هستند و همين شيوه نيز تفسير کننده تحرک اخير آمريکايي ها در قبال مخالفان سوري مورد حمايت ترکيه است.
کلينتون مرگ مخالفان سوري مورد حمايت ترکيه را اعلام کرد زيرا در اجراي طرح واشنگتن شکست خورد. پايداري ارتش و ملت سوريه نيز باعث شکست آنان شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار