دیوید کامرون نخست وزیر انگليس روز سه شنبه در گفت و گو با تلویزیون العربیه تاکید کرد لندن آماده است هر چیزی که اسد بخواهد به او بدهد تا از سوریه خارج شود و انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین کند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، نخست وزیر انگليس در ادامه ضمن اعلام اینکه کشورش به قوانین بین المللی احترام می گذارد خاطرنشان کرد که لندن طرحی برای مسلح کردن مخالفان سوری در دست ندارد.
 
کامرون که برای دیدار با مقامات کشورهای شورای همکاری به منطقه سفر کرده است هم اکنون در کشور امارات متحده عربی به سر می برد.
 
وی در گفت و گو با تلویزیون العربیه تاکید کرد که انگليس  تلاش می کند تا از طریق سازمان ملل متحد فشارهای بیشتری را به دولت سوریه وارد آورد.
 
کامرون با انتقاد از دو کشور روسیه و چین ، اظهار داشت :" آنها نمی خواهند که درباره بحران سوریه قطعنامه شفافی از سوی شورای امنیت صادر شود."
 
نخست وزیر انگليس افزود که کشورش به شرط انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه می تواند به بشار اسد پیشنهادهای زیادی بدهد اما وی در عین حال ارائه هر گونه طرح خروج از سوریه برای اسد از سوی لندن را رد کرد.
 کامرون درباره دلایل عدم دخالت نظامی در سوریه با تاکید بر تفاوت دو کشور سوریه و لیبی ، گفت:" موضوع به مسئله نفت بستگی ندارد بلکه به وضع پیچیده سوریه در جهان ارتباط دارد."
برچسب ها: بین الملل ، کامرون ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار