سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای 150 ایمیل کامرون و ربکا خانم لو رفت +عکس

ربكا بروكز سردبير سابق «وورد» و مدير اجرايي «نيوز اينترنشنال» است كه اكنون در رابطه با پرونده رسوايي استراق سمع روزنامه نگاران وابسته به غول رسانه اي مرداك در انتظار محاكمه به سر مي برد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ديويد كامرون نخست وزير انگليس كه در انتخابات گذشته بشدت از سوي امپراتوري رسانه اي متعلق به راپرت مورداك يهودي حمايت مي شد، پس از رسيدن به قدرت نيز روابط نزديك خود را با وي و عواملش حفظ كرده است.

یکی از عوامل مرداک، خانم ربكا بروكز سردبير سابق نشريه جنجالي نيوز آو دي ورلد و مدير عامل شركت رسانه اي نيوز اينترنشنال است که چند بار به اقامتگاه تابستاني نخست وزير واقع در منطقه چكرز در شمال لندن دعوت شد و در آنجا با ديويد كامرون ديدار و گفت و گو كرد.

كامرون همچنين چند بار ديگر نيز با خانم بروكز از جمله در كريسمس گذشته در منطقه آكسفوردشاير ديدار و گفت و گو داشته است که حال برخی رسانه ها از وجود روابط غیراخلاقی بین این دو نفر خبر داده اند که مستندات آن برخی پیامک ها و رایانامه هاست.

حال پس از افشاي امکان وجود این روابط، از كامرون خواسته شد حدود 150 رايانامه محرمانه و پيام هاي متني رد و بدل شده بين او و بروكز را منتشر كند.



دو نمونه از اين پيام ها كه در اختيار يك روزنامه قرار گرفته است، بخشي از مداركي بود كه ربكا بروكز براي تحقيق درمورد پرونده ارتباط ميان غول رسانه اي مرداك و سياستمداران انگليسي به هيئت تحقيق قاضي لوسون داده بود.

سياستمداران خواستار شفاف سازي بيشتر در زمينه روابط دوستانه نخست وزير با خانم بروكز شده اند. ربكا بروكز سردبير سابق «وورد» و مدير اجرايي «نيوز اينترنشنال» است كه اكنون در رابطه با پرونده رسوايي استراق سمع روزنامه نگاران وابسته به غول رسانه اي مرداك در انتظار محاكمه به سر مي برد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، پرونده ای بزرگ و جنجالی بر ضد کامرون تشکیل خواهد شد که به وجهه وی ضربه جدی خواهد زد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.