این مشعل ها در زمان سوختن حتی با آب نیز خاموش نشده و تا زمانی که ماده سوختی آنها به انتها نرسد به سوختن ادامه می دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، موج تبلیغاتی و رسانه ای حمایت از شورشیان جنگجو در سوریه به قدری شدید است که صدای طرفداران دولت سوریه امکان شنیده شدن پیدا نمی کند و یکی از این فریادها، تجهیز تروریستها به انواع سلاح های مدرن غربی است.

اخبار و تصاویر مخابره شده از سوریه حکایت از آن دارد که مواد آتش زای ساخت کشور سوئد نیز به دست تروریستهای سوری رسیده و در درگیری های شهر حلب مورد استفاده قرار می گیرد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به بررسی زوایای جدیدی از حمایت های تسلیحاتی از شورشیان سوری پرداخته و می نویسد: مواد آتش زا ساخت سوئد چگونه و از چه طریقی به به دست تروریستهای سوری رسیده است؟

اگرچه سوئد به عنوان یک کشور مستقل در جهان شناخته شده و یکی از کشورهای اروپایی به حساب می آید که عضو ناتو نیز نیست اما به نظر می رسد شعار این کشور مبنی بر اینکه در مسائل بین المللی همچون بحران سوریه بی طرف بوده تنها یک ژست تبلیغاتی است و مواد آتش زایی که متعلق به کارخانه ای سوئدی به نام " Hammargrens "  است سر از حلب سوریه در آورده است.

گزارشگران این روزنامه با حضور در این کارخانه و با نشان دادن تصویری از موارد ضبط شده در سوریه به دنبال یافتن پاسخ بودند. مسئولین شرکت از روی پوشش پلاستیکی که به دور استوانه های آتش زا پیچیده شده بود به نکته ای پی می برند. آنها می گویند: این گونه از مواد پلاستکی در سالهای آخر دهه 1990 میلادی در این شرکت برای بسته بندی به کار می رفت.



در آن دوره مشتری هایی مثل ارتش، پلیس و اورژانس سوئد جزء آنها بودند.

در عین حال یک مشتری بزرگ خارجی نیز برای این محصول وجود داشت که آن هم کشور مجارستان بود. مسئولین این شرکت سوئدی در عین حال اعداد موجود بر روی استوانه های آتش زا را نیز چک کرده و تایید می کنند که این مواد مربوط به محموله ای است که به مجارستان در اواخر دهه 90 میلادی صادر شده است.

اما شاید برای بسیاری این سوال پیش آید که این مشعل های سوزان که برای هشدار دادن یا علامت در شب و یا آب و هوای بد به کار می روند به چه درد تروریستهای سوری می خورد؟ پاسخ این است که این مشعل های استوانه ای به گونه ای طراحی شده اند که به مدت 20 دقیقه با حرارتی بالا سوخته و نور و گرما تولید می کنند.

این وسیله یک انتخاب مناسب برای آتش زدن خانه های قدیمی در شهر حلب سوریه است که عمدتا از جنس چوب ساخته شده است. نکته مهم در مورد این مشعل ها این است که در زمان سوختن حتی با آب نیز خاموش نشده و تا زمانی که ماده سوختی آنها به انتها نرسد به سوختن ادامه می دهد.

در صورتی نیز که این مشعل های با یک ظرف حاوی بنزین ترکیب شوند می توانند یک بمب انفجاری با قدرت آتش زنی و تخریب بالا را به وجود بیاورند که به شدت به درد تخریب ساختمانهای این شهر می خورد و البته کشتن مردم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار