سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ویژه/

عملیات اطلاعاتی با هدف تولید نارضایتی تازه‌ترین دستور کار سرویس‌های غربی در ایران

برخی ارزیابی‌های اطلاعاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد سرویس‌های امریکا، انگلیس اسراییل و سعودی، از مرتبطان خود خواسته ‌اند توان عملیاتی خود را صرفا در جهت ایجاد نارضایتی به کار بگیرند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،  برخی اطلاعات دریافتی «ایران هسته ای» نشان دهنده آن است که سرویس‌های اطلاعاتی غربی نوع جدید از عملیات اطلاعاتی را که می توان آن را عملیات با هدف تولید نارضایتی نامید در دستور کار خود قرار داده اند.
 
برخی ارزیابی‌های اطلاعاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد سرویس‌های امریکا، انگلیس اسراییل و سعودی، که پیش از این «ایران هسته‌ای» از تشکیل اتاق عملیات مشترک آنها برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داده بود، از مرتبطان خود خواسته اند توان عملیاتی خود را صرفا در جهت ایجاد نارضایتی به کار بگیرند.
 
تا پیش از این، دستور کار این سرویس ها این بود که با استفاده از توان عملیاتی خود و از جمله به کارگیری گروهک های مختلف، نسبت به ضربه زدن به توانمندی های کلیدی ایران در حوزه هسته ای، صنایع نظامی، فناوری های پیشرفته و حوزه هایی مانند اقدام کنند اما اخیرا از آنها خواسته شده از حجم فعالیت خود در این حوزه ها کم کنند و بیشتر روی مواردی متمرکز شوند که انجام موفق آنها بتواند نارضایتی اجتماعی تولید کند.
 
به طور مشخص، موارد زیر در دستور کار این سرویس‌ها و مرتبطان آنها قرار گرفته است:
 
1- اخلال در معیشت و روند تامین و توزیع کالاهای اساسی
 
2- ایجاد نارضایتی در میان طبقات خاص و مانند کارگران و معلمان
 
3- مختل کردن سیستم‌هایی مانند بانک، بیمه، پمپ های بنزین و دیگر زیرساخت هایی که محل مراجعه دائمی و روزمره مردم است.
 
جالب است که فعال کردن مرتبطان در جهت ایجاد اختلاف میان کادرهای متعدد درون نظام هم در همین راستا در دسور کار این سرویس ها قرار گرفته است.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که تمامی این فعالیت ها در چارچوب کلان برنامه غرب برای تبدیل کردن انتخابات ریاست جمهوری ایران به نقطه شروع یک سلسله آشوب ها و اعتراضات جدید قرار دارد که پیش از این وزیر خارجه اسراییل به صراحت از آن خبر داده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اطلاعات ، نارضایتی ، ایران ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.