سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار هیات پارلمانی آلمان با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس ایران

هیات پارلمانی آلمان ظهر امروز (چهارشنبه) با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌گونه محدودیتی روبه‌رو نیستند و با آرامش در عبادتگاه‌های خود در سراسر ایران به انجام آیین‌های مذهبی خویش مشغول هستند.

وی افزود: زندگی اقوام مختلف صرف نظر از قوم و نژاد و مذهب در ایران همواره توام با صلح و آرامش بوده و از این حیث هیچ مشکلی وجود ندارد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخورداری تمامی اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق مساوی با سایر مردم اظهار کرد: برخلاف تبلیغات واهی برخی کشورها که سعی در نشان دادن تصویری غیرواقعی از ایران دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها به هیچ عنوان در ایران وجود ندارد.

یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به سابقه‌ی دیرینه زندگی اقوام مختلف در سرزمین مادری خود ایران، گفت: اقلیت‌های دینی در ایران دارای پرستشگاه‌های مذهبی مخصوص به خود هستند و از آزادی‌هایی برخوردارند که در بسیاری از کشورهای به ظاهر مدعی دموکراسی وجود ندارد.

وی با انتقاد از سیاه‌نمایی و ادعاهای واهی برخی کشورها همچون کانادا تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران را مردود و غیرواقعی خواند.

بیژن جیرسرایی رییس هیات پارلمانی آلمان نیز در این دیدار سفر هیات پارلمانی آلمان به تهران را نشانه علاقه‌مندی کشورش برای تقویت ارتباطات فی‌مابین دو کشور دانست و افزود: استمرار گفت‌وگوها میان دو کشور می‌تواند به تقویت درک و شناخت متقابل از مواضع و دیدگاه‌های طرفین کمک نماید.

در ادامه این دیدار طرفین درخصوص وضعیت اقلیت‌های دینی و تاکیدات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق اقلیت‌ها و سابقه تاریخی زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و اقلیت‌های دینی مختلف در ایران گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.