نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح اصلاحيه قانون انتخابات در بعضي از موارد نامناسب بوده و شاخص‌هاي بيشتري به اين قانون اضافه شود.

مجتبي رحماندوست در گفتگو با خبرنگار سياسي مستقر در محل غرفه باشگاه خبرنگاران در نمايشگاه مطبوعات،‌ با اشاره به حضور هيئت پارلماني آلمان به ايران گفت: نگاه كشورهاي غربي در ايران به دليل نگاه‌هاي تبليغاتي غرب و صهيونيست مثبت نبوده اما با حضور در ايران و مشاهده پيشرفت‌هاي كشور به دروغ كشورهاي غربي پي مي‌برند.

وي افزود: اجلاس عدم تعهد نشانگر همين پيشرفت ايران اسلامي بود كه با حضور صد كشور عضو جنبش عدم تعهد رابطه مثبت خود را به ايران نشان دادند.

رحماندوست با اشاره به اينكه سفر هيات پارلماني آلمان براي بازديد از فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح آميز ايران بوده اظهار داشت: برقراي ارتباط با كشورهاي اروپايي اگر به منظور دخالت در اهداف و سياست‌هاي كشور باشد قابل قبول نبوده و ايران هدايت كشورهاي غربي را هيچگاه نخواهد پذيرفت.

اين نماينده مجلس با اشاره به طرح اصلاحيه قانون انتخابات تصريح كرد: اين طرح چند بعدي بوده و با اين ماده كه فرد كانديداي رياست‌ جمهوري بايد 6 ماه قبل از انتخابات از سمت خود استعفا بدهد درست نبوده چرا كه فردي مانند رئيس قوه قضايه يا رئيس جمهور فعلي كه بخواهد براي بار دوم در انتخابات شركت كند بايد از سمت خود استعفا داده و با عنوان سرپرست رياست جمهوري را اداره كند كه اين امر مشكلات عديده‌اي را به دنبال خواهد داشت.

وي بسياري از شاخص‌هاي فعلي قانون انتخابات از جمله مدير، مدبر و رجل سياسي بودن كانديداي انتخابات رياست جمهوري را مفيد دانست و گفت: بايد شاخص‌هاي نظير اين موارد براي برگزاري انتخابات سالم زياد شود.

مشاور سابق رئيس جمهور در امور ايثارگران با بيان اين نكته هم كه سن كانديداي رياست جمهوري در اين اصلاحيه از 45 تا 70 سال اعلام شده است، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري 42 ساله بود كه رئيس جمهور شد در نتيجه اعلام سن بالاتر از 45 سال مناسب نبوده چرا كه افراد جوان بسياري مي‌توانند در اين زمينه موفق عمل كنند.

انتهاي پيام/

پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار