سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی صالحی با وزیر خارجه میانمار درباره وقوع درگیری‌های مجدد در این کشور

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع درگیری‌های مجدد میان اقوام مختلف در میانمار، با وزیر امور خارجه این کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر صالحی در پی وقوع درگیری‌های مجدد میان اقوام مختلف در میانمار، با "وونا مائونگ لِوین" وزیر امور خارجه این کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود که در این تماس تلفنی از وقوع درگیری‌های مجدد در میانمار ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این نیز در پی وقوع درگیری‌های جدید در میانمار ، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر لزوم حل ریشه‌ای منازعات قومی در میانمار، خواستار حل سریع مشکلات و صیانت از حقوق اولیه مسلمانان این کشور توسط دولت این کشور شده بود.

همچنین وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به دولت میانمار با هدف حل ریشه‌ای منازعات قومی و مذهبی در این کشور اعلام کرده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده مختلف در رسانه ها، در روزهای اخیر بین 100 تا 200 نفر از مسلمانان میانمار در درگیری های قومی و مذهبی کشته شده‌اند.

"اشوک نیگام" هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در میانمار گفته است: دولت میانمار با اکثریت بودایی، هفتم آبان ماه جاری (28 اکتبر) اعلام کرد، در پی موج جدید ناآرامی‌های قومی در ایالت راخین در روزهای اخیر، 22 هزار و 587 نفر از جمله 21 هزار و 700 نفر از مسلمانان آواره شده و 4 هزار و 665 خانه نیز به آتش کشیده شد.

دولت میانمار که اکثریتی بودایی دارد، حاضر نیست مسلمانان روهینگيا را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را در دسته مهاجران غیرقانونی قرار داده است.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.