یکی از رهبران مسلمانان میانمار می‌گوید در موج جدید ناآرامی‌های فرقه‌ای در ایالت راخین در غرب این کشور، بیش از یکصد تن از مسلمانان روهینگیا کشته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تی وی، هلا تین معاون حزب دموکراتیک ملی برای توسعه روز جمعه (۵ آبان) گفت بیش از یکصد مسلمان در یک هفته اخیر و در درگیری میان بودائیان افراطی و مسلمانان روهینگیا جان خود را از دست داده‌اند.

رهبر حزب سیاسی مسلمانان که چهار کرسی را در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۰ میانمار کسب کرد، گفت ناآرامی های مرگبار سه شنبه شب به اوج خود رسید اما در جریان یک هفته اخیر، هر روز شماری از مسلمانان کشته شده‌اند.

تنش در سراسر ایالت راخین افزایش یافته و مسلمانان مجبور شده‌اند تا به اردوگاه های اضطراری واقع در شهر سیتوه مرکز این ایالت متواری شوند.

به دنبال ادامه ناآرامی ها، سازمان ملل روز جمعه هشدار داد اگر ناآرامی های اجتماعی متوقف نشود، اصلاحاتی که از سوی دولت اجرا می‌شود، احتمالا به خطر می‌افتد.

سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت: «حملات آگاهانه، تهدیدهای هدفمند و لفاظی های افراطی باید متوقف شود.»

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که نیروهای ارتش میانمار بنزین در اختیار بودائیان قرار می‌دهند تا خانه های روستاییان مسلمان را به آتش کشیده و آنها را مجبور به ترک خانه های خود کنند.

دولت میانمار که اکثریت بودائیان تشکیل شده است، مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نشناخته و آنها را در زمره مهاجران غیرقانونی قرار داده است. این در حالی است که گفته می‌شود مسلمانان روهینگیا اجدادی ایرانی، ترکی، بنگالی و پشتون دارند که در قرن هشتم به میانمار مهاجرت کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار