هزاران نفر از مسلمانان روهینگای در غرب میانمار همچنان در حال کوچ کردن از خانه و کاشانه خود هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، پس از موج جدید خشونتها که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت برخی دیگر از این مسلمانان از مناطق سکونت خود از طریق دریا به سمت روستاها، جزایر و سواحلی که امنیت بیشتری دارند، فرار می کنند. در این حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس حملات وحشیانه به مسلمانان روهینگای در میانمار را محکوم کرد.

حسام الخطیب گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، مسلمانان میانمار با مرگ و ویرانی دست و پنجه نرم می کنند در حالی که جهانیان به عنوان تماشاچی شاهد حملات بودایی ها به آنان هستند. یک مقام سازمان ملل تاکید کرد پس از حملات گسترده گروههای بودایی، حدود 22 هزار نفر از مسلمان در جریان به آتش کشیده شدن چهار هزار و پانصد باب منزل آنها در میانمار کشته شدند. مسلمانانی که از این جهنم گریخته اند تاکید کردند جنایات ضدبشری در حق آنها رواداشته می شود. گروههای بودایی با استفاده از انواع مختلف سلاح به آنها حمله می کنند و بدون هشدار قبلی منازل آنها را آتش می زنند.

یک پیره زن مسلمان گفت: «آنها با چاقو به ما حمله کردند و خانه های ما را آتش زدند. همه چیز را رها کردیم و گریختیم اکنون من جز لباسهای تنم چیزی ندارم. حتی کفش ندارم که بپوشم».

گزارشگر شبکه افزود جنایتکاران بودایی از جنایتهایی که علیه مسلمانان مرتکب شده اند خوشحالند و از دولت خود می خواهند مسلمانان روهینگای را اخراج کنند و آنها را از شرشان خلاص کنند.

یکی از این بودایی ها گفت: «ما اگر در کنار هم بمانیم مشکلاتی خواهیم داشت. ما از دولت می خواهیم برای انتقال مسلمانان روهینگای به مناطق دور دست برنامه ریزی بکند».

گزارشگر الاقصی در ادامه گفت جنبش حماس بار دیگر این اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان روهینگای در میانمار و ادامه حملات پاکسازی نژادی علیه آنان را محکوم کرد و خواستار امدادرسانی فوری جهانی برای نجات ستمدیدگان و مهاجران در میانمار شد و از کشورهای عربی، اسلامی و بین المللی نیز خواست اقدامی رسمی و مردمی برای متوقف کردن این نبرد ویرانگر و نابودکننده علیه مسلمانان به عمل بیاورند.

حسام الخطیب در پایان گفت درد و رنج مسلمانان در میانمار شاهدی بر دوگانه بودن معیارهای جهانی است که میان مسلمانان و غیرمسلمانان تفاوت قائل می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار