سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زعفران ايراني ناشناس به بازارهاي جهاني مي رود

زعفران باکيفيت ايران به دليل نداشتن برند ملي در ساير کشورها ناشناخته باقي مانده و برخي از کشورها زعفران ايران را با برند خود به فروش مي رسانند.

حسيني رئيس انجمن زعفران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: در توليد زعفران دنيا در سکوي اول قرار داريم که با توجه به سطح زير کشت امسال نيز 300 تن زعفران توليد مي شود.

وي اضافه کرد: بيشترين مصرف زعفران بخش صنعت و صنايع مربوط به آن است و هرگز به دنبال بسته بندي نيم گرمي نيستند.

وي ادامه داد: ما بيشتر راغب هستيم تا زعفران را در بسته بندي هاي کوچک صادر کنيم و در شرف آن هستيم تا با افزايش بسته بندي نيازها را از هر طيفي برآورده کنيم.

حسيني افزود: زعفران ايران يکي از بهترين و باکيفيت ترين زعفران جهان است که نيازمند برند ملي است.

وي ادامه داد: در طي 2 سال گذشته مقدمات طرح برند ملي زعفران به سازمان توسعه تجارت تحويل داديم که متاسفانه اين طرح به کندي پيش مي رود.

وي اضافه کرد: براي آنکه زعفران ايران در جهان شناخته شود بايد يک برند ملي براي آن وجود داشته باشد تا اصالت زعفران ايران حفظ شود.

وي افزود: در سال گذشته اين طرح توسط معاونت علمي فناوري پذيرفته شد اما سازمان تجارت کوتاهي کرد و هنوز طرح اجرايي نشده است.

رئيس انجمن زعفران تصريح کرد: برندهاي شرکتي و بنگاهي در کشور وجود دارد اما برند ملي يک هدف است و نيازمند مشارکت همه صادرکنندگان است.

وي خاطرنشان کرد: اميدوارم هرچه سريعتر برند ملي زعفران ايران را ثبت کنيم و زعفران ها را مزين به نام ايران به جهان صادر کنيم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.