سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت افغانستان :

توهين به ارزشهاي مردم ؛ علت حمله به نيروهاي خارجي

دولت افغانستان بی احترامی نیروهای تحت فرمان آمریکا به اسلام و ارزشهای فرهنگی افغانها را علت حمله شبه نظامیان افغان به آمریکاییها اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ دولت افغانستان این ادعای غربیها را رد کرد که کشته شدن نیروهای تحت فرمان آمریکا به دست نیروهای افغان را شبه نظامیانی انجام می دهند که در درون نیروهای افغان نفوذ کرده اند.

وزارت کشور افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شبه نظامیان در نیروی پلیس افغانستان نفوذ نکرده اند ، سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد تیراندازی نیروهای افغان به نیروهای تحت فرمان آمریکا نتیجه مستقیم بی احترامی این نیروها به سنتها و باورها و ارزشهای فرهنگی و اسلامی افغانهاست.

در آخرین مورد از این حملات دو نیروی آمریکایی در استان اوروزگان افغانستان کشته شدند. از ابتدای سال دوهزار و دوازده تا کنون دست کم پنجاه و پنج نیروی خارجی تحت فرمان آمریکا به دست نظامیان افغان کشته شده اند. حملات نیروهای افغان به نیروهای تحت فرمان آمریکا پس از اقدام نیروهای آمریکایی در سوزاندن قرآن در پایگاه نظامی بگرام و انتشار فیلم ادرار کردن نیروهای آمریکایی روی اجساد افغانها که مردم افغانستان را به شدت خشمگین کرد ، بیشتر شده است.
برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، دولت ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.