بیشتر آمریکایی ها با مواضع اعلام شده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی رقیب جمهوریخواه وی در آخرین مناظره انتخاباتی آنها مبنی بر اینکه واشنگتن باید نقش رهبری خود را در جهان گسترش دهد؛ مخالف هستند و اولویت آنها رسیدگی به مشکلات داخل است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی لس آنجلس تایمز نوشت : نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها پس از دو جنگ در یک دهه و رکود شدید اقتصادی ، به شدت به مزایای ایفای نقش رهبری در جهان سوء ظن دارند موضوعی که مورد حمایت دستگاه سیاست خارجی قرار دارد و نیز اوباما و رامنی تاکید می کنند عاقلانه ترین مسیر است.

اندرو کوت رئیس « مرکز تحقیقات پیو » موسسه ای که نظر سنجی های گسترده ای برگزار می کند افزود :« احساسات انزواطلبانه بسیار بیشتر از قبل است.»

وی همچنین نگرش فعلی آمریکایی ها را با دوره های پس از جنگ جهانی اول ، جنگ ویتنام و جنگ سرد مقایسه کرد که در آن زمان مردم خواستار کاهش شدید بودجه های نظامی و ماجرا جویی های کمتر بودند. هر چند آمریکایی ها خواستار آن هستند کشورشان در جهان پیشرو باشد ، تمرکز آنها بیشتر بر مشکلات داخل کشور است.
برچسب ها: آمریکا ، دخالت ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار