ضعف عملکرد اقتصادی دولت آمریکا در چهار سال گذشته به عاملی بر ضد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه المنار ؛ اقتصاد آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با مشکلات زیادی روبرو شد و اکنون این سوال مطرح است که آیا دوران ریاست جمهوری آینده نکته تازه ای در بر خواهد داشت یا خیر. بارزترین تفاوت های برنامه های اقتصادی باراک اوباما و رقیب وی میت رامنی از دیگر پرسش های مطرح به شمار می رود.

 باراک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال دو هزار و هشت با شعار «تغییر» تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرد اما به نظر رسید که کار وی در عرصه های مختلف و در راس آنها حل بحران اقتصادی داخلی با مشکلات زیادی روبروست. زمانی که اوباما ریاست جمهوری را تحویل گرفت رشد اقتصادی در این کشور به پایین ترین حد خود رسیده بود و رکود اقتصادی جهان را در می نوردید و تقاضا برای کالاهای مختلف و خدمات نیز کاهش پیدا کرده بود.

ابراهیم سیف کارشناس مسائل اقتصادی مرکز کارنگی خاورمیانه گفت: اوباما در حالی به قدرت رسید که رشد اقتصادی بسیار کند شده بود و تلاش کرد اوضاع را بهبود ببخشد اما رشد اقتصادی عملا احیا نشد و اوضاع اقتصادی آمریکا به وضع سابق بازنگشت بخصوص که اوباما به عنوان نماینده حزب دموکرات بر اساس حمایت از قشرهای کم در آمد و موسسه های کوچک نه بزرگ به قدرت رسید.

در ادامه گزارش با اشاره به شکست سیاست اوباما در چهار سال گذشته برای نجات اقتصاد آمریکا آمده است: اکنون مردم آمریکا به راه حل های موفقیت آمیز برای آینده در عرصه های مختلف چشم دوخته است که بیمه خدمات درمانی، حل مشکل بیکاری و تعیین اولویت های هزینه از آن جمله است. راه حل هایی که ساز و کارهای آنها در برنامه های انتخاباتی اوباما و رامنی تفاوت دارد.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رامنی بر اساس این که می خواهد مالیات موسسه های بزرگ را کاهش دهد و مثل دولت اوباما دخالتی در برنامه های نجات اقتصادی نداشته باشد، به میدان آمده است. از سوی دیگر در حالی که مسئله بیمه خدمات درمانی در دوره گذشته به عنوان یک برگ برنده در دستان اوباما بود دستاوردهای ضعیف وی در این بخش به عاملی علیه وی تبدیل شده است.

در ادامه گزارش با اشاره به بدهی های آمریکا آمده است: بدهی های عمومی آمریکا به پانزده تریلیون دلار می رسد و اگر این کشور سیصد و سیزده میلیون نفر جمعیت داشته باشد هر شهروند آمریکایی حدود چهل و هشت هزار دلار بدهکار است.

کسری بودجه آمریکا در فاصله سال های دو هزار تا دو هزار و یازده سه برابر افزایش پیدا کرده است. در این شرایط آیا رئیس جمهور جدید این کشور می تواند معجزه کند که کشورش را از فروپاشی نجات دهد.
برچسب ها: آمریکا ، اوباما ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار