سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از بنزين با قيمت آزاد محدوديتي ندارد

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به اين که کاهش ميزان شارژ بنزين آزاد با هماهنگي ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور انجام شده است، تصريح کرد: استفاده از بنزين با قيمت آزاد هيچ گونه محدوديتي ندارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، ناصر سجادي گفت : عده زيادي از مردم از شارژ سهميه بنزين آزاد در کارت هاي سوخت خود مطلع نيستند و اقدام به سوختگيري از طريق کارت جايگاه داران مي کنند که اين امر موجب افزايش استفاده از کارت سوخت جايگاه داران شده است.

وي با تاکيد بر اين که کارت سوخت جايگاه داران به وفور موجود است، اظهار داشت : کارت سوخت جايگاه داران به ميزان کافي در اختيار جايگاه ها قرار گرفته است و هيچ گونه کمبودي در اين زمينه وجود ندارد اما بهتر است مردم براي سوختگيري بنزين آزاد از کارت هوشمند خود استفاده کنند.

سجادي يادآور شد: دليل صدور کارت سوخت براي جايگاه داران براي استفاده در شرايط اضطراري و براي رفاه مردم در سوختگيري در شرايطي مثل گم شدن کارت سوخت و يا همراه نداشتن آن است، بنابر اين استفاده از آن نبايد به يک روند عادي تبديل شود زيرا همه خودورهاي کشور اعم از توليد داخل يا خارج داراي کارت سوخت هستند.

قائم مقام مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به اين که شارژ ماهانه بنزين آزاد موجود در کارت هاي هوشمند سوخت با هماهنگي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور و به منظور کاهش قاچاق در نواحي مرزي از 500 ليتر به 300 ليتر کاهش يافت، افزود: اين اقدام براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي در نواحي مرزي انجام شده است.

وي تصريح کرد: بنزين 700 توماني از ابتدا سهميه اي نبوده است و عرضه آن بدون هيچ گونه محدوديتي در جايگاه ها ادامه دارد.

سجادي افزود: بر اساس گزارش رصدهاي تراکنش هاي کارت هاي سوخت، فقط در موارد بسيار محدودي کل سهميه 300 ليتري کارت ها استفاده مي شود و اين عده از مصرف کنندگان نيز مي توانند با پايان شارژ 300 ليتري موجود در کارت ها از طريق کارت سوخت جايگاه داران بنزين آزاد بگيرند.

قائم مقام مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران تاکيد کرد: شارژ 300 ليتر بنزين آزاد ماهانه در کارت هاي هوشمند سوخت رقم مناسبي است که تنها در موارد معدودي هموطنان تمامي اين سهميه را استفاده مي کنند و در بيشتر مواقع ميزان کمي از آن مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي افزود: به طور ميانگين و متناسب با بزرگي و کوچکي جايگاه و ميزان فروش آن، به طور ميانگين حدود 8 کارت هوشمند سوخت در اختيار هر جايگاه است که روزانه به ميزان 10 هزار ليتر شارژ مي شود که اين ميزان تا 24 ساعت قابل استفاده بوده و روزانه 256 بار قابليت سوختگيري از هر کارت وجود دارد.

سجادي تصريح کرد: با توجه به فروش هر جايگاه تعداد کافي کارت سوخت در اختيار جايگاه داران قرار مي گيرد و هر فرد مي تواند به ميزان لازم از طريق اين کارت ها نسبت به سوختگيري اقدام کند.

به گزارش شانا، بر اساس تصميم ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور با هدف نظارت دقيق و به منظور جلوگيري از قاچاق بنزين در نقاط مرزي مقدار هر بار شارژ بنزين آزاد در کارت هاي هوشمند سوخت خودروهاي سواري شخصي از مهر امسال از هر نوبت 500 ليتر به 300 ليتر تغيير يافت که اين تغيير هيچ گونه محدوديتي براي دريافت بنزين ايجاد نمي کند.

قائم مقام مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اعلام اين که از آغاز امسال تا پايان مهر ماه به طور ميانگين روزانه 64 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف شده است، افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (60.5 ميليون ليتر) 5.7 درصد رشد يافته است.

ناصر سجادي تاکيد کرد: از ميانگين روزانه 64 ميليون ليتر بنزين مصرفي، 3 ميليون ليتر مربوط به بنزين سوپر و حدود 30 درصد از اين ميزان بنزين آزاد بوده است.

وي تصريح کرد: در يکي از گزارش هاي مربوط به روز 21 مهر امسال، حدود 85 درصد از کارت هاي هوشمند سوخت خودروهاي شخصي داراي سهميه بنزين 400 توماني در کارت هاي سوخت خود بوده اند و تنها 15 درصد به دريافت سهميه بنزين آزاد اقدام مي کنند که ميزان شارژ سهميه 300 ليتري براي اين مدت کافي به نظر مي رسد.

سجادي افزود: هم اکنون 22 ميليون و 240 هزار کارت هوشمند سوخت در کشور وجود دارد که از اين تعداد 13 ميليون و 280 هزار کارت سوخت مربوط به خودروهاي دوگانه سوز و بنزين سوز است.

افزايش 4.8 درصدي مصرف گازوييل کشور از آغاز امسال

قائم مقام مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با يادآوري اين که در هفت ماه نخست امسال به طور ميانگين روزانه 92 ميليون ليتر گازوييل در کشور مصرف شده است، افزود: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (روزانه 88.3 ميليون ليتر) 4.8 درصد رشد يافته است./عب
برچسب ها: بنزین ، نفت ، پالایش ، سهمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.