نفت ايران در بازارهاي جهاني شرايط خوبي را طي مي کند تا جايي که نفت سبک ايران در مرز 111 دلار مورد داد و ستد قرار مي گيرد.

رضا پديدار عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: قيمت نفت در بازارهاي جهاني ثابت است و در مقايسه با ماه هاي اخير روند نزولي داشته تا جايي که نفت سبک آمريکا در بورس نيويورک 90 دلار و 14 سنت است که نزديک به 2 دلار کاهش را در بازار شاهد بوده است.

وي تصريح کرد: نفت برنت درياي شمال در بورس لندن با 4 دلار کاهش در معاملات الکترونيکي 110 دلار و 16 سنت و نفت خام آمريکا با 3.8 درصد افت نسبت به سال گذشته در بازار به فروش مي رسد.

پديدار اظهار داشت: ميانگين وزني سبد نفتي اوپک 109 دلار و 77 سنت، نفت سبک ايران 111 دلار و نفت سنگين در محدوده 108 دلار مورد معامله قرار مي گيرد.

عضو انجمن سازندگان تجهيزات نفتي گفت: تقاضاي نفت خام آمريکا کاهش پيدا کرده و در مجموع 18 ميليون و 182 هزار بشکه در روز مصرف مي شود و تقاضاي نفت خام  اين کشور در بازار در پائين ترين سطح قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: مصرف بنزين آمريکا در ماه سپتامبر به بيش از 2 درصد و در مجموع به 8 ميليون و 500 هزار بشکه در روز مي رسد به طوري که 57.6 درصد تقاضاي نفت خام آمريکا از طريق واردات تامين مي شود.

پديدار تاکيد کرد: پيش بيني مي شود با توجه به فرارسيدن فصل سرما قيمت نفت تا 120 دلار افزايش پيدا کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار