سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسايي ظرفيت ها، مبناي توسعه صادرات

شناسايي ظرفيت هاي صادرات ايراني با پيوند مسئولان و توليدکنندگان بومي باعث افزايش صادرات کشور و توسعه اقتصادي مي شود.

فاطمه آقاميري، کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: شناسايي صنايع و توليدات داراي پتانسيل هاي صادراتي مبناي توسعه و افزايش صادرات در کشور است.

وي گفت: در شرايطي که ورود و خروج ارز براي جامعه اقتصادي کشور داراي اهميت است اگر بخواهيم صادرات را اساس فعاليت اقتصادي يک کشور قرار دهيم بايد محصولاتي که داراي ارزش صادرات هستند و نياز اساسي هم به شمار مي روند صادر کنيم.

آقاميري ميناي صادرات خوب را شناسايي ظرفيت هاي توليدي دانست و گفت: بايد صادرات با استانداردهاي جهاني هماهنگ باشد به طوريکه ابتداي کار بايد آن دسته از صنايعي که ارزش صادراتي دارند را شناسايي کنيم که اين کار با ارتباط خوب توليدکنندگان، مديران محلي و مسئولان امکان پذير است.

وي ادامه داد: توجه به صنايع و محصولات داراي مزيت صادراتي نظير اقلام دارويي و کشاورزي مبناي توسعه افزايش صادرات در کشور است. از اين رو بايد در گام نخست ميزان توليد کالاهاي داراي مزيت صادراتي را در کشور افزايش داد.

آقاميري تاکيد کرد: براي افزايش صادرات يکي از راه ها اين است که تا حد امکان قيمت محصولات را کاهش دهيم تا با افزايش صادرات همراه باشيم.

وي در پايان گفت: فرهنگ سازي براي ايجاد بسته کالاهاي صادراتي، بسته بندي استاندارد و با کيفيت محصولات و تبليغات موثراز جمله راه هاي کسب موفقيت در امر صادرات است./س

برچسب ها: صنایع ، تولیدات ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.