سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستائيان تنها حافظان اراضي کشاورزي

با اختصاص 85 درصد زمين هاي روستايي براي اراضي کشاورزي و اشتغال اکثر روستاييان در اين بخش، اين گروه نقش کليدي در حفاظت از اراضي دارند.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط تنگاتنگ بين روستا و فعاليت هاي کشاورزي لزوم توجه به اين زيستگاه را در سهم توليد کشور دوچندان مي کند.

وي گفت: با توجه به نقش روستاييان به عنوان يکي از پايه هاي توليد کشور در بخش کشاورزي بايد مسئولان اين موزه برنامه ريزي دقيق را براي توسعه کشاورزي پايدار بر پايه محصولات اورگانيک در دستور کار قرار دهند.

يارمحمدي به آخرين سرشماري بخش کشاورزي اشاره کرد و گفت: در بين تمام اراضي روستايي حدود 85 درصد زمين ها به فعاليت کشاورزي تعلق دارد. هرچند اين ميزان در نقاط مختلف ايران  متفاوت است اما هنوز هم فعاليت کشاورزي در روستاي کشور سهم بيشتري را به خود اختصاص مي دهد.

يارمحمدي گفت: با توجه به بحران صنايع آب در کشور هنوز هم کشت آبي به کشت ديم غالب است و اگر اين روند افزايش و مورد بي توجهي قرار گيرد در آينده کشاورزي ايران با بحران کم آبي رو به رو خواهد شد و روند تغيير کار براي اراضي به ويژه در روستاهاي هدف گردشگري را شاهد خواهيم بود.

وي در پايان گفت: براي سامان دهي اوضاع کشاورزي کشور در بخش روستايي بايد حمايت از اين گروه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار بگيرد تا هم سقف توليد و هم تنوع محصولات به حد قابل قبول براي صادرات در کشور برسد./عب

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.