فرماندار گرمی از احداث 300 هکتار باغ میوه های مختلف در این شهرستان در پنج سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  محمود علایی صبح امروز  در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی گرمی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه باغات میوه در این شهرستان گفت: توسعه باغات در گرمی به یکی از اولویتهای اول توسعه کشاورزی در منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه طرحهای توسعه باغات را بعد از مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی به بانکها معرفی می شود، افزود: 500 هکتار طرح توسعه باغی هم برای دریافت تسهیلات بانکی به بانکهای عامل معرفی شده اند که انتظار می رود با همکاری بانکها این طرحها در گرمی احداث شود.

فرماندار گرمی با اشاره به ظرفیت بالهارود برای ارتقای میزان تولیدات کشاورزی شهرستان گرمی گفت: با استفاده از بالهارود می توان هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را زیر کشت آبی برد که قسمتی از این کار با ارائه مجوز به احداث 40 حلقه چاه عملی می شود.

علایی یکی از برنامه های مهم حوزه کشاورزی این شهرستان در سالهای اخیر را تغییر پایاب سد عمارت دانست و گفت: با تغییر پایاب این سد و با استفاده از ظرفیت 280 میلیون متر مکعبی آب سد عمارت 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر آب می رود.

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی سد کله سر افزود: این سد جزو پروژه های مهر ماندگار شهرستان است اما سرعت اجرایی عملیات عمرانی سد کند بوده و باید به این پروژه شتاب بیشتری بخشید.

فرماندار گرمی با بیان اینکه احداث سدهای مختلف حوزه کشاورزی منطقه را متحول می کند، گفت: مطالعه فاز اول احداث چهار سد در شهرستان گرمی به اتمام رسیده که با تکمیل مطالعات فاز دوم این سدها نیز به مرحله اجرایی می رسد./س 

برچسب ها: گرمی ، احداث ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.