سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصاحبه اختصاصي مهدي کامراني با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در لبنان؛

کامرانی: نامه کتبی دادند که به داور اعتراض نکنید!

کاپیتان تیم بسکتبال مهرام فاش کرد که یک روز قبل از بازی با الریاضی طی نامه ای به بازیکنانی مثل وی و صمد نیکخواه هشدار داده بودند که هر گونه اعتراض به داوری برخورد جدی به همراه دارد.

مهدی کامرانی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ناراحتی های خود و اتفاقات بازی با الریاضی لبنان را تشریح کرد: به نظرم پس از توهین تماشاگران لبنانی نباید برای بازی به زمین می رفتیم. این مسائل اصلا قابل قبول نیست. ترس ما فقط از محرومیت توسط هاکوپ بود اما قطر با یک مشکل سیاسی کوچک اصلا وارد بازیها هم نشد در حالی که رئیس کنفدراسیون آسیا از کشور قطر است و روابط بسیار خوبی هم با هاکوپ دارد. با این وضعیت ما هم باید فینال را تحریم کنیم. این توهینها با معذرت خواهی حل نمی شود و تنها بزگترها و مسئولان باید به نوعی مشکلات را حل کنند.

**اول سابوتیچ هلم داد

کامرانی در مورد صحنه درگیری توضیح داد: داور خطا گرفت من هم برای پرتاب توپ به سمت نیمکت الریاضی رفتم تا بازی را شروع کنیم. مربی حریف در این لحظه جلویم ایستاد و من با دستم از او خواستم که کنار برود تا توپ را بیندازم اما سابوتیچ هلم داد و همه چیز از طرف نیمکت آنها شلوغ شد. دستیار مربی آنها هم به من توهین کرد و بقیه وارد جریان شدند. به نظرم تنها می خواستند که از ما بهانه بگیرند.

وی افزود: بین دو نیمه نیز در حال رفتن به سمت رختکن بودم که باز هم کمک مربی آنها پایش را روی پای من گذاشت و قصد داشت با عکس العمل من جریانات قبل را ادامه دهد.

**هیچکس برای حمایت از ما در سالن نبود

کاپیتان مهرام اشاره کرد: من هم بعد از توهین های ابتدای بازی مثل صمد قصد ادامه بازی را نداشتم و این برخوردها برایم قابل درک نیست.برای فینال یا باید تماشاگران را محروم کنند یا جو بازی سالم باشد، توهین را نمی توان پذیرفت.

کامرانی در مورد تنها بودن ایرانی ها در سالن گفت: به اینکه همه جا مثل غریبه ها برویم عادت کرده ایم. هیچکس در سالن برای حمایت از ما حضور نداشت. به نظرم این برخوردها را باید یادداشت کرده و فیلم آن را به فدراسیون جهانی بفرستند. وضعیت بسکتبال آسیا هر روز بدتر می شود. به ما به بهانه بد بودن سالن میزبانی نمی دهند، اما وضعیت سالن آنها چگونه است؟ رختکن که در حد یک اتاق خواب آزادی هم نیست و هیچ امکانات اولیه ای ندارد.

**بهترین بازیکن تیم را با برنامه اخرج کردند

وی تاکید کرد: وقتی بهترین بازیکن تیم یعنی صمد نیکخواه را دیسکالیفه (اخراج) می کنند، مشخص می شود که برنامه ریزی ای وجود داشت تا اگر دعوایی پیش آمد چه کسی را اخرج کنند. چرا باید یک بازیکن کم سن و سال از الریاضی و بازیکنی در حد صمد را از مهرام اخراج کنند؟

کاپیتان مهرام از وضعیت قضاوت داوران هم شکایت داشت: اگر داور خوب در غرب آسیا نبود حداقل می توانستند دو داور از شرق آسیا را برای این بازیها بیاورند، داوران قزاق در تهران هم همین کار را با ما کردند. قزاقستان لیگ هم ندارد و داوران آن بازیهایی در این سطح را ندیده اند. به راحتی هم با کمی امکانات به علاوه هتل و تشویقی خوب نظرشان برمی گردد. هاکوپ دبیر کنفدراسیون آسیا است چرا یک مسئول از کمیته داوران ، دعوت داوران مسابقات را برعهده نداشته باشد؟

**داوران قزاق قبلا هم مشکل درست کرده بودند

کامرانی اعتراف کرد: یک روز قبل از بازی از آسیا نامه ای به ما دادند که اگر بازیکنانی مثل من، صمد و ... کوچکترین اعتراضی به داور کنیم با آن برخورد می شود. با این جوسازی ها می خواهند که تمام نگاهها به سمت ایرانی ها برگردد. در ایران هم شرایط برای غرب آسیا به همین شکل بود و دقیقا همین سه داور قزاق داستان درست کردند و کسی جواب آن را نداد. به هر حال طبق عرف اگر کسی در یک بازی مشکل ایجاد کرد دیگر نباید به بازی بعدی دعوت شود.

وی افزود:مطمئنم برای فینال هم همین سه داور را در نظر می گیرند. بازیکنان و بسکتبال ما را با این کارها می ترسانند که به اهداف خود برسند. حالا مهرام بعد از این بازی باید منتظر محرومیتهای دلاری باشد اما تا به حال حتی یک بار هم لبنان سر این مسائل جریمه نشده است.

کامرانی در مورد بیرون نشستن در کوارتر آخر بازی گفت: صلاحدید مربی این بود تا هم آسیب نبینم و هم برخورد حاشیه ای دیگری به وجود نیاید. به هر حال لبنانی ها دنبال این مسائلند و ما هم بارها اسیر برنامه های حاشیه ای عربها شده ایم اما اگر قوانین سفت و سختی وجود داشته باشد دیگر نمی توانند دست به چنین کارهاییی بزنند./آق


برچسب ها: کامرانی ، بسکتبال ، مهرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.