سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام عاملي مطرح کرد

بوميان کانادا حق رأي و مشارکت اجتماعي ندارند

رئيس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران درباره حضور دو تن از رهبران بوميان کانادا در اين دانشکده گفت: به گفته اين رهبران، بوميان کانادا حق رأي و مشارکت اجتماعي ندارند و مورد استثمار سرمايه‌داران آمريکا قرار مي گيرند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد سعيدرضا عاملي، رئيس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اهداف حضور دو تن از رهبران بوميان کانادا در اين دانشکده اظهار داشت: اين مهمانان ما در جامعه کانادا به دليل بومي بودن، مورد تبعيض و تحريم واقع شده‌اند و دولت کانادا را شامل مهاجراني مي‌دانند که بر بوميان کانادا وارد شده و صاحب خانه و کاشانه آنها شده‌اند.

وي افزود: تلي‌نلسون و يکي ديگر از رهبران بومي کانادا در اين جلسه با دولت و ملت ايران همدردي کردند و گفتند شما تنها ملتي نيستند که تحريم شده ايد.

حجت‌الاسلام عاملي تصريح کرد: رهبران بوميان کانادا نگاه اميدوارانه‌اي به مبارزات خود دارند زيرا مهاجراني که دولت کانادا را تشکيل داده‌اند در طول چندين قرن، نتوانسته اند مردم بومي را از بين ببرند.

رئيس دانشکده مطالعات جهان گفت: رهبران بومي کانادا اعلام کردند که تحريم‌ها عليه ملتي زنده مانند ايران، نمي‌توانند گزندي به اين ملت وارد کنند و يکي ديگر از اهداف برگزاري اين جلسه نيز آشنايي با شرايط بوميان کانادا و تعامل با آنها بود.

وي افزود: يک ذهنيت منفي براي رهبران بوميان کانادا در مورد ايران ساخته شده بود اما اکنون که آمدند و ايران را ديدند، احساس مي‌کنند مجموعه اي از دروغ‌ها از سوي رسانه‌هاي غربي به آنها گفته شده است.

حجت‌الاسلام عاملي با اشاره به اينکه مطالب مطرح شده در جلسه با رهبران بوميان کانادا بسيار مثبت بود اظهار داشت: آنها شرايط خود را در کانادا توضيح دادند و عنوان کردند که حق رأي و حق مشارکت اجتماعي ندارند و مشاغل مهم اجتماعي به آنها داده نمي‌شود و به اعتقاد آنها، 400نفر از بزرگترين پولدارهاي آمريکا، نظام سرمايه داري جهان را اداره کرده و جوامعي مانند بوميان کانادا را استثمار مي‌کنند.

رئيس دانشکده مطالعات جهان تصريح کرد: رهبران بوميان کانادا معتقدند که ايران، جايگاه بسيار مهمي در جهان دارد و مقابله با ايران، بازي خطرناکي براي آمريکاست، آنها گفتند ايران نه عراق است و نه افغانستان است بلکه ايران مشخصات ويژه خود را دارد و بازي تحريم و جنگ به طور قطع مي‌تواند آثار بسيار خطرناکي براي جامعه آمريکا نيز داشته باشد.

وي درباره طرح مسأله استثمار نفت کانادا گفت: رهبران بوميان کانادا با طرح بحث استثمار نفت خود به وسيله دولت آمريکا، اميدوار هستند تا اين مسأله را دنبال کرده و بتوانند از منابع سرزميني خود که سالها متعلق به آنهاست و نمي‌توانند از آن استفاده ببرند، بهره برداري کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عاملی ، بومیان ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.