تعدادي از رهبران بوميان كانادا تهديد كردند در صورت تصويب احداث خط لوله شمالي ، ناآرامي و اغتشاش سياسي و اجتماعي طولاني مدت مناطق مختلف كانادا را فرا خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ حداقل سه گروه عمده بومي به صورت جدي مخالف اين طرح هستند. آنها احداث خط لوله نفت از مسي سرزمين‌هايشان را در تعارض با سلامت، بهداشت، امنيت و محيط زيست خود مي‌دانند.
 
تعداد زيادي از گروه‌هاي محيط زيستي كه نگران و منتقد جدي به اقدام كانادا در خروج از پيمان كيوتو هستند، با نظرات و ديدگاه‌هاي بوميان كاملاً موافق بوده و آنها را در انتقال نارضايتي عمومي به مقامات كانادا همراهي مي‌كنند.
 
استفان هارپر، نخست وزير كانادا در راستاي تنوع بخشي به بازارهاي كانادا و نيز خروج از بن‌بست آمريكا كه در حال حاضر تنها خريدار انحصاري نفت با قيمت‌هاي پايين است، احداث خط لوله مذكور را به عنوان يكي از اهداف جاه‌طلبانه خود و فارغ از هرگونه توجهي به مطالبات مردمي، مسائل محيط زيستي و بوميان در صدر اولويت‌ها قرار داده و مشغول انجام آن است.
 
مسئولين امنيتي كانادا براي ايجاد مقبوليت عمومي درخصوص اقداماتي كه در مقابل مخالفان انجام خواهد داد با تمهيدات قانوني كه دولت تسهيل كرده، ابراز هرگونه نارضايتي عمومي را برابر با اقدامات خرابكارانه و تروريستي تلقي نموده و به شدت با آن مقابله خواهند كرد.
برچسب ها: کانادا ، نفت ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار