سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غول پیکرترین مارماهی دنیا کشف شد +عکس

در حدود ۶۰۰ گونه مختلف از مارماهی‌ ها وجود دارند که در سراسر جهان پراکنده هستند و تنها در مناطق قطبی اثری از مارماهی‌ها پیدا نمی ‌شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مارماهی جانداری مهره ‌دار و آبزی است که دارای بدنه ایی لوله ‌ای شکل بلند و نرم هستند و برخی نیز پولک دارند. مارماهی ‌ها مثل مار حرکت می ‌کنند و شکل S انگلیسی در بدن خود ایجاد می ‌کنند که از سر شروع و به دم ختم می‌ شود که این عمل آنها را در درون آب به جلو می ‌راند.

این ماهی در آبهای سرد و گرم استوایی یافت می‌شود و در حدود ۶۰۰ گونه مختلف از مارماهی‌ ها وجود دارند که در سراسر جهان پراکنده هستند و تنها در مناطق قطبی اثری از مارماهی‌ها پیدا نمی ‌شود.

موضوع مارماهی ها از آنجا دوباره برای رسانه جذاب شد که پیدا شدن لاشه یک ماهی عجیب در سواحل سن لوکاس مکزیک مردم بومی این منطقه را شگفت زده کرده است.



طول این ماهی باریک و دراز که ترکیبی از مار و ماهی دارد؛ به بیش از 9 متر می ‌رسد و لاشه نیمه‌ جانش را امواج دریا به ساحل آورده است.

دم و بدن نقره‌ ای رنگ این ماهی با درازای بدنش بسیار شبیه به یک مار غول ‌پیکر است، ولی سرش به ماهی ‌‌ها شباهت دارد. این نخستین بار است که چنین ماهی عجیبی از یک گونه منحصر به فرد به ساحل رسیده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.