سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام رئيس‌جمهور به مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي

رئيس‌جمهور با صدور پيامي به مناسبت روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي، آگاهي‌بخشي و وجود مديريتي قوي و كارآمد و همكاري و همفكري همه دست‌اندركاران را از عوامل موثر و كارساز در پيشگيري و كاهش خسارت دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران متن پيام محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور به‌مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي بدين شرح است:

«نامگذاري بيستم مهرماه به عنوان روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي از وجوه گوناگوني داراي اهميت بوده و ضروري است با گراميداشت اين مناسبت، بيش از پيش راهكارهاي كاهش اثرات آسيب‌ها و بلاياي طبيعي مورد توجه جدي قرار گيرد.

آسيب‌شناسي شهرها و روستاهاي كشور در برابر سوانح و بلاياي طبيعي از جمله مسائل مهمي است كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همواره مورد مطالعه، برنامه‌ريزي و اهتمام جدي قرار گرفته است اما به فضل خدا اين موضوع در نظام برنامه‌ريزي دولت‌هاي نهم و دهم به جدّ مورد توجه قرار گرفته و گامهاي اساسي در راه مهار و مقابله با عواقب ناگوار اينگونه حوادث برداشته شده است كه تا نقطه مطلوب، اين حركت اميد بخش تداوم خواهد يافت.

وقوع حوادث غيرمترقبه و ناگهاني كه متأسفانه اخيراً شاهد آثار دردناك آن در استان آذربايجان شرقي بوديم. گذشته از پيامدهاي عاطفي و تألمات روحي آن، اثرات فراواني بر اقتصاد كشور دارد. از همين رو، اين حوادث بيش از هر چيز نيازمند برخورد عالمانه و تشريك مساعي همه دستگاههاي ذيربط است. بدون ترديدآگاهي بخشي و وجود مديريتي قوي و كارآمد و همكاري و همفكري همه دست‌اندركاران، از عوامل مؤثر و كارساز در پيشگيري و كاهش خسارات است.

شايسته است با نگاه دانش‌محور و با بهره‌گيري هرچه بيشتر از يافته‌هاي علمي و تجارب بدست آمده، كليه شهرها و مناطق روستايي كشور در برابر مخاطرات ناشي از پديده‌هاي مصونيت يافته و خسارات جاني و مالي آنها در برابر حوادث طبيعي مطابق با استانداردهاي جهاني به حداقل ممكن كاهش يابد.

اين روز فرصت مغتنمي است تا از زحمات و تلاش‌هاي همه مسئولان و دست‌اندركاران امور امدادي، كارگروه‌هاي تخصصي ملي و استاني، مديريت بحران و كارشناسان امور حوادث، بازسازي و بازتواني مناطق آسيب‌ديده قدرداني و سپاسگزاري شود. اميد است با برنامه‌ريزي و تلاش هرچه بيشتر دست‌اندركاران امر روز به روز شاهد كاهش اثرات بلاياي طبيعي در كشور باشيم.

با پاسداشت مجدد اين روز و تقدير از همه كساني كه در اين امر خطير تلاش مي‌كنند سعادت و سلامتي و اعتلاي نام ميهن اسلامي و ملت بزرگوار ايران را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.»

انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.