سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامي پناه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجازات اسيدپاشي بازدارنده نيست/ دسترسي به اسيد ممنوع شود

يك حقوقدان گفت: مجازات مجرمان اسيد‌پاش از بازدارندگي لازم برخوردار نيست و اين در حالي است كه هر از گاهي شاهد بروز اين جرايم هستيم.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه اسيدپاشي در زمره جرايم اجتماعي است كه آثار جبران ناپذيري براي قربانيان دارد، اظهارداشت: اسيد پاشي يكي از شنيع‌ترين و وحشيانه‌ترين جرايم در جامعه محسوب که اين تبعات منفي قابل توجهي به لحاظ جسمي و روحي براي قربانيان به دنبال دارد.

اين حقوقدان ادامه داد: آثار و تبعات نا مطلوب حاصل از اسيد پاشي تا انتهاي عمر قرباني با او همراه خواهند بود و حتي ممكن است فرد از جامعه جدا شود. 

 وي با بيان اينكه تاكنون مجازات معيني براي اسيدپاشي در نظرگرفته نشده است، افزود: انطباق ماده قانوني با نوع اسيدپاشي كه در جامعه به وقوع مي‌پيوندد و همچنين ميزان جراحت وارده بر قرباني كاملا متفاوت است كه بر اين اساس قانون نمي‌تواند  مجازات معيني را براي اين جرم در نظر بگيرد.
 
 اسلامي پناه در ادامه تصريح كرد: مجازات مجرمان اسيد‌پاش از بازدارندگي لازم  برخوردار نيست و اين در حالي است كه هر از گاهي شاهد بروز اين جرايم هستيم.

 اين حقوقدان با اشاره به آثار مخرب دسترسي آسان افراد جامعه به اسيد، خاطرنشان کرد: از جمله عوامل وقوع جرم اسيدپاشي در جامعه دسترسي آسان افراد به اسيد است و قانون بايد با اعمال برنامه‌هاي مدون فروش و تهيه آسان اين عامل بروز جرايم را ممنوع كند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: اسید ، مجازات ، اصلاح ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.