سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان مسلمان؛ کاندیدای مورد قبول مردم بلژیک

در بحبوحه انتخابات جدید در یک کشور اروپایی، تعداد زیادی از زنان محجبه مسلمان در رقابت های انتخابات شورای شهر حضور دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، موفقیت یک زن مسلمان در راهیابی به پارلمان بلژیک به عنوان اولین نامزد محجبه و نیز به دست آوردن یکی از کرسی های شورای شهر در سال 2009 احزاب سیاسی در این کشور را تشویق کرد تا نامزدهای محجبه را در لیست های انتخاباتی خود بپذیرند.

اکنون و در بحبوحه انتخابات جدید در این کشور اروپایی، تعداد زیادی از زنان محجبه مسلمان در رقابت های انتخابات شورای شهر در بلژیک حضور دارند. این در حالیست که شمار نامزدهای مسلمان و عرب تبار نیز به گونه ای افزایش یافته که خشم جریان های راست افراطی و محافل مخالف مسلمانان و خارجی ها را برانگیخته است.

نامزدهای خارجی مسلمان و عرب تبار حضور چشمگیری در لیست های انتخاباتی احزاب سبز و نیز احزاب سنتی اعم از چپ و راست دارند و می کوشند از محبوبیت روز افزون نامزدهای محجبه در این انتخابات استفاده کنند. شهروندان بلژیکی نیز می گویند به کسی رای می دهند که حق را به صاحب آن برساند.

مسئله کار، مسکن، آموزش، امنیت و مبارزه با تبعیض در راس همه برنامه های انتخاباتی شرکت کنندگان در انتخابات قرار دارد و زنان مسلمان توانسته اند به خوبی اعتماد مردم این کشور را برای تحقق این شعارها جلب کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.