سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايجاد بازار نقد شوندگي در فرابورس

با راه اندازي بازار تسويه معاملاتي زمان تسويه اوراق کاهش مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هاموني مديرعامل سازمان فرابورس در نشستي که امروز برگزار شد در خصوص عمليات نظارت از بورس از جمله برنامه هاي آينده فرابورس توسعه بازار از طريق تنوع بخشي ابزارها و ايجاد بازارهاي کاملا نقد شوندگي است که زمان تسويه اوراق را کاهش و تسويه معاملات لحظه اي صورت گيرد.

هاموني افزود: تدوين سند راهبردي و همچنين عضويت فرابورس در فدراسيون جهاني از جمله اهداف و برنامه هاي آينده سازمان است.

وي افزود: 8 بانک و موسسه مالي و اعتباري در فرابورس قرار دارند که نظارت بر معاملاتشان صورت مي گيرد و چند بانک در بازار معاملات اول و دوم پيوسته معامله مي شوند و پذيره نويسي موسسه مالي کوثر نيز پس از راه اندازي در بازار پايه مورد معامله قرار مي گيرند.

وي در خصوص حضور بيمه ها در بازار فرابورس افزود: در بازار فرابورس 6 بيمه وجود دارد که اولين بيمه، بيمه دي است که در بازار اول و آخرين آن بيمه سامان است که در بازار دوم آغاز به کار کرده است.

وي ادامه داد: در بازار ابزار نوين 16 نماد معاملاتي به ارزش هزار و 430 ميليارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 برابر افزايش ارزش معاملات داشته است.

مديرعامل فرابورس تصريح کرد: گواهي سپرده بانک انصار به حجم 360 ميليارد تومان در بازار پذيرش شده که در برنامه آتي صکوک را به ارزش 360 ميليارد تومان خواهيم داشت.

هاموني در خصوص پذيرش بانک آرين در بازار فرابورس افزود: منتظر تصميمات بانک مرکزي در خصوص پذيره نويسي بانک آرين هستيم و همچنين در تيرماه امسال 195 ميليارد تومان پذيره نويسي بانک خاورميانه صورت گرفت که 50 درصد سرمايه توسط خود موسسين آن انجام شده و بعد از راه اندازي و صدور مجوز در بازار پايه مورد معامله قرار خواهد گرفت./عب
برچسب ها: فرابورس ، بازار ، معامله ، اوراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.