وزير صنعت معدن و تجارت از علاقه دولت براي حضور صرافي‌هاي مجاز و مورد تاييد بانک مرکزي در تامين نيازهاي ارزي متقاضيان خبر داد و گفت: ما نبايد انتظار داشته باشيم که نرخ بازار آزاد ارز به اين سرعت شکسته شود زيرا اين کار نياز به زمان بندي منظم دارد اما به طور حتم با گسترش حجم مبادلات ارزي مرکز مبادلات ارزي نرخ ارز در بازار آزاد شکسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري در حاشيه بازديد از مرکز مبادلات ارزي در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار ارائه شده تاکنون اين مرکز توانسته به حجم قابل توجهي از نيازهاي ارزي متقاضيان پاسخ دهد به طوريکه بر اساس آمار ارائه شده در ششمين روز کاري اين مرکر حجم مبادلات از مرز 70 ميلون دلار فراتر رفته است.

غضنفري تصريح کرد: الويت اصلي دولت تامين ارز مورد نياز متقاضيان به ويژه الويت هاي تعيين شده است ضمن انکه برنامه بعدي دولت ايجاد ثبات در بازار ارز آزاد است که اين کار به طور حتم با افزايش حجم مبادلات ارزي از طريق اين مرکز امکان پذير است. 

وي تصريح کرد: همانطور که مي دانيد اين مرکز در روزهاي اول کار خود را با دو بانک ملت و کشاورزي آغاز کرد که با تداوم جلسات بين دولت و مجلس و از طرفي با مسولان بانک مرکزي و بانک هاي دولتي و خصوصي آماده ارائه خدمات ارزي به متقاضيان از طريق اين مرکز هستند که ما پيش بيني مي کنيم در روزهاي آينده با تداوم مذاکرات به طور حتم تعداد بانک ها افزايش يابد .

غضنفري با بيان اينکه در خصوص تامين ارز متقاضيان صرافي هاي مجازهمانند بانک هاي عامل نقش موثري دارند گفت : ما خواهان حضور صرافي هاي مجاز و مورد تاييد بانک مرکزي در تامين نيازهاي ارزي متقاضيان هستيم ما نبايد انتظار داشته باشيم که نرخ بازار آزاد ارز به اين سرعت شکسته شود زيرا اين کار نياز به زمان بندي منظم دارد اما به طور حتم با گسترش حجم مبادلات ارزي مرکز مبادلات ارزي نرخ ارز در بازار آزاد شکسته خواهد شد . 

وي افزود : بايد در نظر داشته باشيم که در مورد نرخ ارز در بازار آزاد در کنار نحوه تعيين قيمت ارز عوامل ديگري هم وجود دارد که دولت در اين زمينه عزم جدي دارد با افزايش حجم مبادلات اين مرکز و تامين نيازهاي ارزي متقاضيان بر اساس الويت بندي هاي شده قيد شده نرخ ارز در بازار آزاد را به تعادل برساند . 

وي در خصوص جلسات وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بانک مرکزي به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : حاصل اين جلسات تعيين الويت بندي هاي دقيق براي تامين نيازهاي ارزي متقاضيان بوده است که اميدواريم با تداوم اين جلسات شاهد ايجاد ثبات در بازار ارز کشور باشيم .

وي تصريح کرد : در جلسات برگزار شده ابتدا پيشنهاد راه اندازي بورس ارز مطرح شد که پس از بررسي هاي نهايي مسولان به اين نتيجه رسيدند که بهتر است مرکزي براي مبادلات ارزي در راستاي تامين ارز مورد نياز بخش هاي اقتصادي کشور تاسيس شود .

وي در خصوص تامين نيازهاي ارزي الويت هاي ششم تا دهم کالايي اظهار داشت : برنامه ما در حال حاضر تامين نيازهاي ارزي الويت هاي سوم تا پنجم کالايي است اما به زودي الويت هاي ششم تا دهم هم جز ليست تامين ارز از طريق اين مرکز براساس مقررات قرار مي گيرند به همين دليل من از متقاضيان الويت هاي ششم به بعد مي خواهم که ارز مورد نياز خودرا در صورت توانايي مالي از بازار آزاد تهيه و يا صبر کنند تا جز ليست مشمليت دريافت ارز از مرکز مبادلات ارزي شوند./عب

برچسب ها: دولت ، ارز ، مبادلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار