سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر صفوي:

آمريكا و رژيم صهيونيستي جرأت حمله به ايران را ندارند/ حماسه 8 سال دفاع مقدس تضمين کننده 80 سال امنيت کشور

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: امام(ره) با سرمايه مردمي، امنيت ملي ايران را در هشت سال دفاع مقدس تأمين كرد به گونه‌اي كه حماسه فرزندان ما در دفاع مقدس، تضمين كننده 80 سال امنيت كشورمان است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر يحيي صفوي، صبح امروز(يکشنبه) در گردهمايي سه هزار نفري گردان‌هاي الزهرا(س) خواهران بسيجي وزارتخانه‌ها و ادارات با ابلاغ سلام مقام معظم رهبري به خواهران عضو گردان‌هاي الزهرا(س) به تبيين نقش زنان در انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتي پرداخت و اظهار داشت: امام(ره) مي‌فرمايند قرآن، انسان ساز است و زنان هم انسان ساز هستند.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تصريح كرد: از ابتداي قرآن تا انتهاي آن موضوع  اصلي درباره  انسان است و تمام دنيا مي‌داند كه يكي از الگوهاي اصلي پيروزي انقلاب اسلامي ما، حضور زنان در زمان پيروزي انقلاب است.

سرلشکر صفوي با بيان اين كه زنان در دفاع مقدس و پيروزي انقلاب اسلامي از مردان جلوتر حركت مي‌كردند، افزود: بيشترين تعداد شهدا را زنان و كودكان تشكيل مي‌دهند.

وي با ذکر خاطره‌اي درباره نقش زنان در انقلاب اسلامي ادامه داد: در فرانسه خدمت امام(ره) بودم كه آيت الله بهشتي به حضور امام آمدند و گفتند كه به ما ايراد مي‌گيرند كه چرا زنان را در راهپيمايي ها مي آوريد، بفرماييد تكليف ما چيست و امام پاسخ دادند كه بايد همه در اين انقلاب حضور پيدا كنند و يك قدم هم نبايد عقب نشيني كنيد.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا حضور زنان در انقلاب اسلامي را الگو دانست و تأكيد كرد: در فرهنگ كشورهاي عربي، زنان اجازه حضور در ميدان را ندارند اما هم اكنون مي‌بينيم كه حضور زنان ايراني در عرصه‌هاي مختلف به الگويي براي ساير زنان تبديل شده است.

سرلشکر صفوي افزود: زنان شيعه در بحرين و ساير كشورهاي اسلامي در ميدان مبارزه حضور دارند و الگوي حضور زنان در صحنه‌هاي اجتماعي و سرنوشت ساز، زنان ايراني هستند.

وي با بيان اين كه همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس، حمايت كننده و پشتيباني آنان بودند، اظهار داشت: در دفاع مقدس زناني حضور داشتند كه فرزندان و همسران خود را راهي عرصه كرده بودند.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در ادامه به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: زني در دفاع مقدس بود كه فرزندانش و شوهر و پدرش در جنگ حضور داشتند و اين زن خود نيز با حضور در عرصه دفاع مقدسف گرد و غبار پوتين‌هاي رزمندگان را تميز مي‌كرد.

سرلشکر صفوي اضافه کرد: اين زن مي‌گفت كه من به دفاع مقدس آمده‌ام تا پوتين سربازان را واكس بزنم و از آنان حمايت كنم.

وي با اشاره به پناهنده شدن يك افسر عراقي به كشورمان در دوران دفاع مقدس گفت: اين افسر عراقي مي‌گفت هنگامي كه براي خداحافظي به سراغ پدر و مادرم رفتم مادرم به من گفت، به جنگ ايرانيان نرو؛ رهبر ايران سيدي است كه فرزند فاطمه زهرا(س) است.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا افزود: مادر اين افسر عراقي به وي گفته بوده اگر مي‌تواند به ايران پناهنده شود؛ اين افسر عراقي پس از مبادرت به اين امر، در جبهه و در پست شنود، بي سيم‌هاي عراقي را شنود مي‌كرد و در سال 61 گفت كه مي‌خواهد در عمليات والفجر شركت كند و در اين عمليات شهيد خواهد شد.

سرلشکر صفوي ادامه داد اين افسر عراقي در اين عمليات شهيد شد و ما مي‌توانيم تأثير يك مادر شيعه عراقي را بر روي فرزند خود ببينيم.

وي با بيان اينكه زنان در دفاع مقدس، مقاومت و رشادت‌هاي بسياري كردند اظهار داشت: زنان در عمق جبهه‌ها، در مدارس و دانشگاه‌ها و در مزارع از امام بزرگوار رزمندگان حمايت كردند.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به نامه‌اي كه از دختري به نام زهرا در دوران دفاع مقدس به دست وي رسيده بود،  گفت: اين نامه را در كتاب خاطراتم چاپ كرده‌ام؛ زهرا در اين نامه گفته بود كه با چند ماه روزه گرفتن و قاليبافي به همراه مادرش توانسته مقداري نان و بادام را براي رزمندگان بفرستد و  نامه اين دختر و صحبت‌هاي او صدها بار روحيه مرا افزايش داد.

سرلشکر صفوي با بيان اينکه زنان بهترين رفتار را با مراجعه كنندگان در ادارات دارند، افزود: زنان در ادارات با مردم رفتاري براساس مردمداري دارند و گزارشي نداريم كه كسي از رفتار خانم‌ها در ادارات ناراضي و ناراحت باشد.

وي تأكيد كرد: شما زنان الگوي زنان جهان اسلام هستيد و مديريت، اخلاص، شجاعت، و فداكاري شما در انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي براي جهانيان به الگو تبديل شده است.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا درباره شجاعت زنان به ذكر خاطره‌اي پرداخت و اظهار داشت: خانمي در گيلان‌غرب بود كه با تبر گردن عراقي‌ها را مي‌زد و به خدمت مقام معظم رهبري رسيد؛ اين بانو شيرزني شجاع بود؛ زنان شجاع همسران و فرزندان شجاع را تربيت مي‌كنند.

سرلشکر صفوي با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شده عليه كشورمان گفت: برخي از دولت‌ها منبع قدرتشان سرمايه و اقتصاد است و برخي ديگر تكنولوژي و علم را سرمايه خود مي‌دانند اما امام بزرگوار ما بزرگترين منبع قدرت ايران را سرمايه مردمي، ايدئولوژي اسلامي، موقعيت سرزميني، فرهنگ و تمدن دانستند.

وي با بيان اين كه هر كشوري منابع قدرت ملي خود را براي سه هدف در نظر دارد، افزود: اين سه هدف حفظ امنيت ملي، اقتصادي و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها است كه امام(ره) با سرمايه مردمي، امنيت ملي ايران را در هشت سال دفاع مقدس تأمين كرد به گونه‌اي كه حماسه فرزندان ما در دفاع مقدس، تضمين كننده 80 سال امنيت كشورمان است.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي جرأت حمله به ايران را ندارند، ادامه داد: در جنگ عراق و افغانستان آمريكا خسارت‌هاي سياسي، انساني و اقتصادي زيادي ديده است.

سرلشکر صفوي با بيان اينكه دشمن با اعمال تحريم‌ها مردم را هدف قرار داده است، اظهار داشت: دشمن مي‌خواهد اعتماد مردم را به نظام سياسي ضعيف كند و در اثر اين فشارهاي اقتصادي كه به ملت وارد مي‌شود نوعي ناراحتي از حكومت، انقلاب و دولت در ميان مردم ايجاد شود.

وي در ادامه اين بحث، تحريم‌ها را در افزايش قيمت مرغ مؤثر ندانست و گفت: ما نمي‌دانيم كه سوء مديريت دليل اين مسئله بوده يا خير و اين را بايد مسئولين مربوطه بگويند.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تصريح كرد: اگر تجربه 8 سال دفاع مقدس را بكار بگيريم از جنگ تحريم‌هاي اقتصادي با كمك خداوند، توجهات امام زمان(عج)، و حضرت علي ابن موسي‌الرضا( ع) ، با هوشمندي زنان و ملت ايران و با اقتصاد مقاومتي عبور مي‌كنيم.

سرلشکر صفوي تأكيد كرد: ما بايد راهبرد دشمن را تشخيص دهيم و خودمان نيز راهبرد داشته باشيم؛ راهبرد دشمن نارضايتي مردم است و سرمايه اصلي انقلاب ما نيز اعتماد مردم به رهبري، حكومت و دولت است.

وي افزود: حفظ انسجام و اتحادي که در زمان جنگ بين مردم و دولت وجود داشت، مطمئنا در وضعيت كنوني باعث پيروزي ما خواهد شد.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اظهار داشت: ما بايد پايمان را روي گلوي دشمنان بگذاريم و هجومي با آنان برخورد كنيم چرا كه ما يك ملت زنده و جوان هستيم.

سرلشکر صفوي با بيان اينکه با اتحاد ملي و انسجام مي‌توانيم اقتصاد مقاومتي را اجرا كنيم از مصرف بالاي برخي منابع هم چون آب و انرژي در كشور انتقاد و تصريح کرد: مصرف آب در كشور ما هفت برابر و مصرف انرژي 10 برابر كشورهاي اروپايي است و بايد صرفه جويي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) وقتي ليواني آب ميل مي‌کردند بر روي باقي مانده آن يک دستمال مي‌گذاشتند تا مجددا آن را مصرف كنند.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.