سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليدکنندگان، همچنان بي نصيب از تسهيلات حمايتي

دبيرکل خانه صنعت و معدن گفت: تاکنون وعده هاي متعددي در خصوص تسهيلات حمايتي بخش توليد گفته شده اما اين مبالغ هنوز به طور کامل به دست توليدکنندگان نرسيده است.

محسن شرکا در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: واحدهاي مختلف توليدي و صنعتي هنوز از اعتبارات حمايتي وعده داده شده بهره مند نشده اند.

وي ادامه داد: بخش صنعت کشور با مشکلات مالي مواجه است که البته مسئولان دولتي تا به حال راهکارهاي حمايتي مناسبي براي رفع آنها ارايه داده اند.

شرکا تصريح کرد: اما اجراي اين راهکارهاي حمايتي همواره با تاخير مواجه بوده و اين تاخير سبب مي شود که نياز مالي بخش صنعت روزبه روز افزايش يابد.

دبيرکل خانه صنعت و معدن اظهار داشت: به عنوان مثال اگر يک واحد توليدي 5 سال پيش با تسهيلات 100 ميليون توماني رونق مي گرفت اما با پرداخت نشدن اين اعتبار حمايتي طي 5 سال نياز مالي واحد توليدي هم اکنون به بيش از 10 برابر افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: در شرايط کنوني هر روز اعداد و ارقامي در خصوص اختصاص تسهيلات بانکي و منابع صندوق توسعه ملي به بخش صنعت اعلام مي شود اما هنوز آمار دقيقي از دريافت کنندگان اين تسهيلات اعلام نشده چرا که هنوز اين تسهيلات به صورت عملي در اختيار توليدکنندگان قرار نگرفته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.