پارلمان كره شمالي در بحبوحه گمانه زني ها براي ايجاد اصلاحات اقتصادي، نشستي را روز سه شنبه برگزار مي كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ تحليلگران معتقدند؛ اين اصلاحات اقتصادي در کره شمالي علاوه بر امتيازهاي احتمالي، ضررهايي را نيز به دنبال دارد.
اين گزارش مي افزايد؛ کره شمالي طي چندين دهه گذشته يکي از اقتصادهاي به شدت کنترل شده به شمار مي رود و به دليل سوء مديريت و انزوا همچنين تحريم هاي بين المللي اخير عليه اين کشور باعث شده  تا کره شمالي با فقر شديدي روبرو شود.
ناظران کره شمالي و رسانه ها در کره جنوبي معتقدند؛ پارلمان کره شمالي ممکن است اصلاحاتي را که کيم جونگ اون رهبر جديد اين کشور ارائه کرده، تصويب کند . اين اصلاحات شامل در نظر گرفته شدن مشوق هايي براي کارگران و کشاورزان به منظور تقويت بازدهي و افزايش توليد در کره شمالي مي باشد.
يانگ مو جين استاد دانشگاه مطالعات کره شمالي در مصاحبه با اين خبرگزاري، گفت: رهبر جديد کره شمالي اين اصلاحات اقتصادي را تا جايي به اجرا در خواهد آورد که به نظام سياسي اين کشور لطمه اي وارد نشود.
کيم جونگ اون که دسامبر گذشته، پس از مرگ پدرش کيم جونگ ايل قدرت را در کره شمالي به دست گرفت، بارها بر ضرورت بهبود استانداردهاي زندگي در اين کشور تاکيد داشته است.
يانگ مو جين افزود: اصلاحات در کشوري منزوي و ديکتاتور مآبانه هميشه با خطرهايي روبرو بوده، اما ظاهرا کيم جونگ اون اطمينان دارد که کشورش براي انجام دادن چنين اصلاحاتي از ثبات کافي برخوردار است .
برخي روزنامه هاي چاپ سئول، در گزارش خود نوشتند؛ يکي از اين اصلاحات اقتصادي در کره شمالي، اجازه خريد و فروش آزاد به كشاورزان بوده و دولت فقط هفتاد درصد از محصول کشاورزان از آنها را به عنوان ماليات اخذ مي كند.
اين گزارش حاكيست؛ اصلاحات اقتصادي هر چقدر هم تدريجي باشد اما در يک کشور منزوي و به شدت کنترل شده اي مانند کره شمالي، بدون شک با خطرهاي زيادي همراه خواهد بود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار