رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، با بیان پیشرفت 70 درصدی ساخت برج های سه قلوی پتروشیمی لردگان گفت: این برج ها بهمن ماه امسال نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

رحمان كرمی اظهار داشت: ساخت برج های سه قلوی طرح ملی پتروشیمی لردگان، برای نخستین بار در كشور، به شیوه ساخت كارگاهی در حال انجام است و تا 22 بهمن ماه تكمیل و نصب می شود.

وی اضافه كرد: طرح ساخت برج های سه قلوی تفكیك كننده گاز پتروشیمی لردگان برای تأمین خوراك پتروشیمی اوره و آمونیاك لردگان، تولید كود اوره و آمونیاك و تفكیك گازهای پتروشیمی و هدایت گازهای سمی و غیرقابل استفاده به خط پتروشیمی در دست ساخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه این برج ها بر اساس علم روز و با استانداردهای انجمن مهندسان آمریكا و استانداردهای روز اروپا طراحی و در حال ساخت است، بیان داشت: این سازه ها 20 میلیون دلار در مقایسه با نمونه خارجی خود ارزان تر و مناسبت تر ساخته می شود.

به گفته کرمی؛ ساخت این برج ها، برای 164 كارشناس و مهندس فنی از استانهای چهارمحال و بختیاری، خوزستان و فارس، به صورت مستقیم و برای 200 نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد كرده است.

پتروشیمی لردگان، از مصوبات سفر هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری است كه ساخت آن در سال 86، با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 73 تن اوره و 677 هزار تن آمونیاك، با سرمایه ارزی 553 میلیون یورو و یك هزار و 4 میلیارد ریال آغاز شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.