سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهادهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای تسریع در روند احداث آزادراه تهران – شمال

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی وضعیت آزاد راه تهران- شمال، پیشنهادهایی برای تسریع در روند احداث این آزادراه ارائه داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران دفتر مطالعات زبربنایی مرکز پژوهش‌ها در گزارشی که به همین منظور منتشر کرده ، خاطرنشان ساخته که با ادامه اجرای قرارداد مشارکت نمی‌توان زمانی مشخص و دقیق را برای اتمام عملیات اجرایی طرح آزادراه تهران – شمال و به بهره‌برداری رسیدن آن تعیین کرد. در این رابطه به منظور تحرک بخشیدن به فعالیت اجرایی احداث آزاد راه تهران – شمال پیشنهاد می‌شود:
اولا – هیئتی مرکب از نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ، وزارت راه و شهرسازی و شرکت احداث و بهره‌برداری آزاد راه تهران – شمال برای رسیدگی هزینه‌های انجام شده و تعیین تکلیف سهم‌الشرکه پرداخت شده هر یک از طرفین مشارکت تا پایان سال 1390 تشکیل شود. با بررسی حساب‌های هزینه و تعیین میزان کسری در پرداخت هر یک از طرفین مشارکت، طرف مشارکتی که تعهد خود را تا پایان سال 1390 به طور کامل انجام نداده باشد به پرداخت باقیمانده تعهدات خود در موعد مقرر که زمان آن توسط هیئت مذکور تعیین می‌شود ملزم شود.
ثانیا – قرارداد مشارکت مورد تجدید نظر قرار گیرد، تجدیدنظری همراه با تفاهم در این تجدیدنظر نسبت به ادامه عملیات اجرایی مناطق 1 و 4 و شروع عملیات اجرایی مناطق 2 و 3 تصمیم تازه‌ای اتخاذ گردد. این تصمیم تازه از جمله می‌تواند بدین گونه باشد که ادامه عملیات اجرایی مناطق 1 و 4 کماکان در مسئولیت شرکت آزاد راه تهران – شمال قرار گیرد و شروع عملیات اجرایی مناطق دو و سه از قرارداد مشارکت منتزع و بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و وزارت مذکور نسبت به اجرای عملیات اجرایی این مناطق از طریق پیمانکاری یا سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی داخلی و خارجی آزادی عمل داشته باشد.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.