سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مامور سابق سازمان سيا :

آمريکا ؛ ناقض قوانين بين المللي

مامور سابق سازمان سيا تاکيد کرد آمريکا ناقض قوانين بين المللي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ ري مک گاورن تحليلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا سيا در گفتگو با اين شبکه گفت: آمريکا از هواپيماهاي بدون سرنشين در کشورهاي ديگر استفاده مي کند.

 اما استفاده از اين هواپيماهاي بدون سرنشين در داخل آمريکا جنجال آفرين شده است. اين رويه نقض حقوق مدني در داخل آمريکا است. بايد فرايند قانوني در استفاده از اين هواپيماهاي بدون سرنشين اجرا شود. بايد سه قوه حکومتي در آمريکا در اين زمينه فعال باشند. قوه مقننه و کنگره بايد در مخالفت با اين رويه موضع بگيرد اما هيچيک از اعضاي کنگره جرات نمي کنند چنين کاري را انجام بدهند زيرا مي ترسند اگر اين کار را انجام بدهند متهم شوند موضع نرمي در مبارزه با تروريسم داشته اند.

اين موضع گيري همانند موضع گيري است که در گذشته درباره کمونيسم در داخل آمريکا تلقي مي شد و هيچکس جرات نداشت به گونه اي رفتار کند که تلقي شود موضعش در مخالفت با کمونيسم ضعيف است. قوه مجريه نيز کار خودش را در اين زمينه انجام بدهد و به اصطلاح عمليات مخفيانه را با اين هواپيماهاي بدون سرنشين به انجام مي رساند. وقتي آمريکا در قالب عمليات مخفيانه فعاليت مي کند اين امکان براي رئيس جمهور آمريکا فراهم مي شود تا از خودش سلب مسئوليت کند و مسئوليت اين کار را انکار کند.»

مک گاورن افزود: «قوه مقننه نيز که بايد بر اين مسئله و رعايت حقوق مدني مردم آمريکا نظارت داشته باشد کارش را انجام مي دهد. مشخص نيست چه کساني، افرادي را انتخاب مي کنند که در حملات با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين کشته مي شوند. چه توجيهي براي اين کار وجود دارد. آيا به قوانين بين المللي در اين زمينه توجه مي شود؟

برچسب ها: آمریکا ، بین الملل ، ناقض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.