زکريا افزود سليمان در اين تماس تلفني فاش کرد که سازمان سيا نایف بن عبدالعزیز، وليعهد سعودي را نیز با همين اشعه هاي ليزر ترور کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی باک، فريد زکريا، روزنامه‌نگار برجسته ساکن امريکا مي‌گويد سازمان سيا در پشت پرده مرگ معاون رئیس جمهور پيشين مصر و همچنين وليعهد عربستان بوده است.

زکريا که در يک برنامه تلويزيوني به نام «الحقيقه» در يک شبکه ماهواره‌اي عربي صحبت مي‌کرد گفت که عمر سليمان، معاون اول رئیس جمهور پيشين مصر و رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور دقايقي پيش از مرگ با وي تماس تلفني گرفته و ادعا کرده است که زندگي وي در خطر است و سازمان سيا وي را با يک اشعه ليزري هدف گرفته است.

زکريا افزود سليمان در اين تماس تلفني فاش کرد که سازمان سيا نایف بن عبدالعزیز، وليعهد سعودي را نیز با همين اشعه هاي ليزر ترور کرده است.

عمر سليمان چند روز پيش از برکناري حسني مبارک، رئیس جمهور خودکامه پيشين مصر در ژانويه ۲۰۱۱ که انقلاب اين کشور به حرکت در آمد به عنوان معاون رئیس جمهور تعيين شد. وي به طور مستقيم در کشتار معترضان دست داشت.

سليمان بعدها مصر را ترک و با بستگان خود به ابوظبي رفت. وي در حالي که براي انجام آزمايش‌هاي پزشکي به امريکا رفته بود در سن ۷۶ سالگي درگذشت.

نايف ۷۹ ساله نيز که مدت‌ها وزير کشور عربستان سعودي بود پيش از آن که در ۲۶ تیر (۱۶ ژوئن) مرگ وي اعلام شود براي دلايل پزشکي به چند کشور از جمله الجزاير و امريکا سفر کرده بود.

نايف پس از مرگ برادرش، سلطان بن عبدالعزيز، وليعهد پيشين در بيمارستاني در نيويورک در ۳۰ مهر ۱۳۹۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۱۱) وارث جديد تخت پادشاهي اعلام شده بود.
برچسب ها: ترور ، آمریکا ، سلیمان ، نایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار