سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه به ظرفیت برتر ایران در تولید برق خورشیدی

یک کارشناس انرژی با اشاره به مزیت­های ایران در زمینه تولید برق خورشیدی، اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه­ها را راه­حل اصلی حمایت از انرژی­های تجدیدپذیر دانست.

امیر صداقت كارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران میزان تابش خورشید در کشور را یکی از مناسب­ترین مقادیر در سطح دنیا ارزیابی کرد و گفت: با وجود پایین بودن میزان تابش در کشورهای اروپایی از جمله آلمان،بیش از 25 هزارمگاوات نیروگاه خورشیدی در این کشور نصب شده است. به عبارت دیگر ظرفیت نیروگاه­های خورشیدی در آلمان بیش از یک سوم ظرفیت کل نیروگاه­های کشور است.


وي افزود: تابش خوررشید در کشور ما بالای 2000 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال و دو برابر این میزان در اروپا است. بنابر این یک سلول خورشیدی در ایران به طور متوسط دو برابرآلمان برق تولیدمی­کند و ضروری است از این قابلیت به نحو مناسبی بهره­برداری شود.


صداقت با اشاره به ضرورت اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه­ها گفت: تنها در این صورت است که هزینه- فرصت واقعی تولید برق از سوخت­های فسیلی و آسیب­های آن در اقتصاد کشور به طور کامل آشکار می شود و استفاده از انرژی­های تجدیدپذیر در کشور گسترش می­یابد.


برق خورشیدی در حال حاضر قابلیت رقابت با برق نیروگاه­های حرارتی را دارد و ظرفیت چندین هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در دیگر کشورها موید این امر است./عب

 

برچسب ها: تولید ، برق ، خورشیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.