سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

7.8هزار ميليارد ريال تسهيلات براي بازسازي و نوسازي صنايع و معادن

معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اين خبر افزود: با برگزاري بيش از ۲۵ جلسه با مديران بانك‌هاي مختلف تلاش نموده‌ايم براي عامليت وجوه اداره شده در اختيار وزارتخانه‌ تفاهماتي انجام ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، سيد رضا فاطمي‌امين تصريح كرد: تلاش كرده‌ايم نظرات و ديدگاه‌هاي اين وزارتخانه را به بانك‌هاي عامل منعكس كنيم تا به اين ترتيب تعاملي در جهت روان‌سازي ارتباطات و نياز صنعت، معدن و تجارت ايجاد شود.

وي گفت: حجم بيشتر اين تسهيلات براي بازسازي كوچك صنايع و معادن در نظر گرفته شده و بخش ديگري نيز براي بازسازي بزرگ تخصيص يافته است.

وي افزود: بانك‌هاي عامل سپه و صنعت و معدن ضمن عقد قرارداد، جمعا مبلغ هفت هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال تسهيلات براي متقاضيان در نظر گرفته‌اند. ضمن آن‌كه تا بحال حدود ۲۰۰ متقاضي موفق به اخذ اين تسهيلات شده‌اند و بيش از هشتصد متقاضي نيز در حال طي مراحل بانكي در بانك‌هاي عامل هستند.

فاطمي‌امين خاطرنشان كرد: همچنين بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور كه مقرر كرده ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملي بصورت ريالي به بخش صنعت و معدن اختصاص يابد، مذاكرات متعددي با صندوق توسعه ملي انجام شده و در نهايت تفاهم‌نامه سه جانبه‌اي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملي و خانه صنعت و معدن و تجارت امضا شد.

وي تصريح كرد: با توجه به نياز بخش صنعت و معدن به سرمايه در گردش، مقرر است حجم زيادي از اين منابع، با منابع داخلي بانك‌ها تركيب و بصورت تسهيلات سرمايه در گردش در اختيار بنگاه‌هاي صنعتي و معدني قرار گيرد./س
برچسب ها: تسهیلات ، صنایع ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.