سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حباب مسکن کار دست اوباما داد

باتوجه به افزایش بیکاری در آمریکا، هر روز تعداد بیشتری از مردم در این کشور توانایی خود را برای بازپرداخت وام های بانکی و نگاه داشتن خانه های رهنی خود از دست می دهند .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آغاز ریاست جمهوری اش در چهار سال پیش اعلام کرد حباب بازار مسکن از شش سال پیش تاکنون بحران اقتصادی برای کشور به وجود آورده است و متعهد شد اقداماتی جدی را برای حل این بحران به اجرا می گذارد، اما آمارها نشان می دهد این بحران اقتصادی هنوز مردم آمریکا را رها نکرده است و با گذشت چهار سال از ریاست جمهوری وی، هیچ اقدام جدی برای حل مسئله سلب مالکیت منازل مردم آمریکا صورت نپذیرفته است.

هم اکنون صدها شهروندآمریکایی هر هفته به سبب ناتوانی در بازپرداخت وام های بانکی حق مالکیت خانه های رهنی خود را از دست می دهند و نبود سرپناه، هزاران مشکل فرهنگی و اجتماعی را در این کشور به همراه داشته است.

خرید خانه از مدت ها قبل رویای شهروندان این کشور بوده است اما در پی بحران اقتصادی آمریکا و اقدام بانک های این کشور در سلب مالکیت منازل شهروندان آمریکا، این موضوع اکنون به امری دست نیافتنی تبدیل شده است. طی ماههای اخیر بیش از چهار میلیون نفر از مردم آمریکا خانه های خود را از دست داده اند و میلیون ها نفر دیگر نیز در خطر ازدست دادن خانه های خود قرار دارند.

کارشناسان معتقدند حقوق و مزایای واقعی اکثریت آمریکایی ها از دهه 70 میلادی تاکنون راکد بوده و این در حالی است که هزینه های مصرف کننده در این کشور افزایش یافته است و این ناهماهنگی در میزان دستمزد و هزینه کالاها به مسئله ای بسیار حساس تبدیل شده است.

باتوجه به افزایش بیکاری در آمریکا، هر روز تعداد بیشتری از مردم در این کشور توانایی خود را برای بازپرداخت وام های بانکی و نگاه داشتن خانه های رهنی خود از دست می دهند موضوعی که شانس اوباما را در پیروزی بر رامنی در انتخابات آینده کاهش داده است.

البته تعداد زیادی از کسانی که در نتیجه این گونه اقدامات مالکیت خانه های خود را از دست داده اند این اقدام بانک های آمریکا را غیرقانونی می دانند و هر روز به تعداد کسانی که در تظاهرات علیه این اقدام بانک های آمریکایی شرکت می کنند افزوده می شود هرچند به نظر می رسد در نهایت این اقدامات نتیجه ای در بر نخواهد داشت مگر اینکه مردم این کشور فکری اساسی برای تغییر وضعیت خود بکنند.
برچسب ها: اوباما ، مسکن ، حباب ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.