سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موتور محركه نوسازی بافت های فرسوده مردم هستند(بخش دوم)

با توجه به اینکه انجام مطالعات تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده از اهمیت زیادی برخوردار است تاکنون طرح هاى مطالعاتى بهسازى و نوسازى 33790 هکتار بافت فرسوده شهری در 91شهر تهیه و در ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  همچنین در ادامه گفته بود: امسال كار بهسازی 120 هزار واحد مسكونی در دست اجراست كه 56 هزار واحد آن در هفته دولت بهره برداری می شود.

بر اساس این گزارش در جریان بازدید از پروژه های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بندرعباس گفت: 25 هزار واحد دیگر از این واحدها تا پایان شهریور جاری و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی، سهم بندرعباس مركز استان هرمزگان از محل پروژه های بهسازی بافت های فرسوده را چهار هزار و 500 واحد در دست اجرا ذكر كرد و ادامه داد: 2 هزار واحد آنها آماده افتتاح بوده و 2 هزار و 500 واحد دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهر سازی، با اشاره به اینكه موتور محركه نوسازی  بافت های فرسوده مردم هستند، گفت: طبق برنامه پنج ساله حداقل سالانه باید 10 درصد از بافت های فرسوده كلان شهرها با كمك بخش خصوصی بهسازی شود.

 كیان پور درادامه  تصریح كرد: 72 هزار هكتار مصوب با مشخصات بافت فرسوده در كل كشور وجود دارد كه با استفاده از تسهیلات اعتباری مسكن مهر و منابع داخلی بانكها و بازپرداخت 15ساله تلاش می شود طبق برنامه پیش بینی شده عملیات بهسازی این بافت ها اجرا شود.

وزیر راه و شهر سازی نیز با تایید به نوسازی بافت های فرسوده  گفت : ساخت و ساز در بافت های فرسوده به خاطر وجود زیرساخت ها نیاز به تاسیسات زیربنایی ندارد و فعالیت در این بخش با حمایت های دولتی تسهیل می شود.

علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی نیز در آئین افتتاح مسکن در بافت فرسوده شهر اراک با بیان مطلب فوق اظهارداشت : به همه افراد متقاضی واجد شرایط در بافت های فرسوده برای ساخت و ساز زمین و تسهیلات داده می شود و دیگر مسئولان هم برای سند دار شدن آن با مردم بیشتر همکاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساماندهی بافت های فرسوده ، لازم و ضروری است و مسئولان باید در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده کنند، گفت: با توجه امکانات زیرساختی شهری در بافت‌های فرسوده عاقلانه ترین کار نوسازی این بافتهاست و از زیر مجموعه وزارتخانه می خواهم الگوی نوسازی بافت‌های فرسوده را هر چه زودتر فراگیر کنند.

مجید کیانپور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری نیز گفت: امسال 120 هزار بافت فرسوده در سراسر کشور نوسازی می‌شود و تاکنون 12 هزار واحد واگذار شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: امسال دریافت تسهیلات برای 200 هزار واحد فراهم شده است که از این مقدار 100 هزار واحد به ازای هر واحد 30 میلیون تومان در شش بانک و 100 هزار واحد با مساعدت وزیر راه و شهرسازی از خط اعتباری مسکن مهر پرداخت می شود.

کیان پور با بیان اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافتهای فرسوده در کشور وجود ندارداظهارداشت: مسکن مهر دولت عدالت محور به الگوی مناسبی برای ساخت و ساز در جهان تبدیل شده است زیرا اقشار آسیب پذیر هم صاحب مسکن می شوند.

براساس این گزارش به منظور تشویق و حمایت از تجمیع پلاک ها جهت نوسازی واحدهای مسکونی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، ازسال 89 تا کنون به 298 پلاک مسکونی به منظور ساخت 2620 واحد مسکونی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت پرداخت کرده است.

از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درشش ماهه نخست سال جاری بیش از 300 دوره آموزش برای مدیران شهری، ساکنان محدوده بافت های فرسوده، سازندگان، سرمایه گذاران و تشکل های مردمی برگزارشده است.

همچنین برگزاری جلسات آموزشی با مردم در مساجد و طرح چهره به چهره از جمله مهمترین برنامه های شرکت عمران و بهسازی در قالب بستر سازی است که نقش اساسی در شفاف سازی اقدامات و برنامه های دولت درخصوص احیاءو بهسازی بافت های فرسوده دارد.

از اقدامات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران همچنین درحوزه پژوهش می توان به در دست اجرا بودن بیش از 20 موضوع پژوهشی در زمینه های مختلف احیاء و نوسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی و حمایت از پایان نامه های دانشجوئی درزمینه احیاء و نوسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی اشاره کرد.

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با هدف ایجاد مدیریت یکپارچه و وحدت رویه در خصوص بافت های فرسوده شهری به تدوین پیش نویس سندملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری (موضوع ماده 16 قانون حمایت از احیاء و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری) اقدام کرد./س

گزارش از محبوبه كباري
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، نوسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.