سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات بحران اقتصادی بیشتر می شود

اعتراض بیماران اسپانیایی و اعتصاب پزشکان آلمانی

پزشکان و متخصصان اسپانیایی حاضر در تجمع، در خصوص شیوع بیماریهای واگیردار در صورت اجرا شدن قوانین جدید ریاضت اقتصادی هشدار دادند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تبعات دامنه دار بحران اقتصادی در اروپا آنقدر وسیع و غیرقابل مهار است که هر روز بخشی از آن به رسانه ها درز پیدا می کند و در عین تلاش دولت های اروپایی برای کاهش فضای منفی علیه این موضوع، اقشار زیادی دست به اعتراض و راهپیمایی درباره مشکلات اقتصادی خود می زنند.

یکی از اقشاری که تاکنون درباره مشکلات و تبعات این بحران سکوت کرده بودند، پزشکان و سایر پرسنل بخش درمان اروپا بودند اما اکنون شمار زیادی از کارکنان بخش پزشکی و بیمارستانها در برابر یکی از بزرگترین بیمارستانهای این کشور تظاهرات کردند تا دولتمردان را نسبت به ادامه رفتارهای غلط خود آگاه کنند. جالب اینکه حتی تعدادی از بیماران اسپانیایی نیز در این تجمعات حضور داشتند و اعتراض خود را اعلام کردند.

پزشکان و متخصصان حاضر در این تجمع، در خصوص شیوع بیماریهای واگیر دار در صورت اجرا شدن قوانین جدید ریاضت اقتصادی هشدار دادند. این درحالی است که ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا اعتراضات به تدابیر دولت را نادرست خوانده است.

از سوی دیگر، پزشکان آلمانی نیز با انتقاد از طرح های دولت تهدید کرده اند در صورتی که دستمزدشان مطابق انتظارشان افزایش نیابد، مطبهای خود را بطور موقت تعطیل می کنند.

در آلمان، 60 هزار مطب پزشکان دائر است و رایزنی های صندوقهای تامین اجتماعی دولتی و 10 اتحادیه صنفی پزشکان از پنج شنبه گذشته تاکنون نتیجه و دستاوری در برنداشته است چون پزشکان بدنبال عملی شدن وعده های گذشته دولت هستند اما مسئولان آلمانی می گویند به خاطر ریاضت های اقتصادی نمی توانند به قول های گذشته خود وفادار باشند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.