سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نفت در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهد خبرداد:

مذاکره برای صدور گاز ایران به عراق تا سال آینده

وزیر نفت کشورمان در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: برای نهایی شدن خط انتقال گاز ایران به عراق مذاکره خوبی با مقام های این کشور داشتیم و امیدواریم تا سال آینده گاز ایران را به عراق برسانیم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رستم قاسمی، وزیر نفت، در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد، با اشاره به حضور پرشور سران و وزرای کشورهای عضو در اجلاس تهران، گفت: این اجلاس از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

وزیر نفت کشورمان گفت: برخی کشورهای عضو جنبش که توان کمک رسانی دارند باید به کشورهای کم توان کمک کنند و جمهوری اسلامی ایران وعده کمک فنی در زمینه اکتشاف و مطالعات نفت و گاز را به کشورهای آفریقایی داده است.

وزیر نفت افزود: بیش از 50 درصد کشورهای مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همچنین اوپک در این اجلاس حضور دارند و ما در زمینه نفت و گاز با برخی از سران کشورها مذاکرات خیلی خوبی داشته ایم.

قاسمی با اشاره به این که با نمایندگان کشور پاکستان مذاکرات خوبی در زمینه انتقال گاز  انجام شده است، گفت: با برخی دیگر از کشورهای عضو از جمله ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و برخی از کشورهای افریقایی در زمینه نفت و گاز مراوداتی داشتیم.

وزیر نفت تصریح کرد:کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ظرفیت بالقوه ای دارند و بسیاری از آنها دارای منابع بسیار خوبی از جمله نفت و گاز هستند اما هنوز نتوانسته اند این منابع را اکتشاف و استخراج کنند./س
برچسب ها: گاز ، نفت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.