سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح پنجشنبه؛

ارتش درصدد ترور اوباما/ محاکمه 22 تابعه جمهوري آذربایجان به اتهام همکاری با ایران!/ به آمریکا نروید،غرق می‌شوید!

اهانت نیویورک‌تایمز به مرسی، تکذيب دستگيري يک‌ايراني در ترکيه به جرم‌جاسوسي، چگونگی گزارش بی بی سی از اجلاس «نم»، ارتش درصدد ترور اوباما، پشت پرده فعالیت‌های نوری‌زاد و خزعلی، و ... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه وطن امروز :

خودسوزی «اردشیر امیرارجمند» از دست فرزندان سران فتنه!

یک فرد مرتبط با امیرارجمند از احتمال دست زدن این فتنه‌گر فراری به اقدامات پیش‌بینی نشده به علت عصبانیت شدید وی از فرزندان سران فتنه، خبر داده و از قول وی گفته است: «هر یک از اصلاح‌طلبان و اضلاع جنبش سبز به شکلی به ما جفا کرده و استرس وارد می‌کنند».

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی به نقل از مشاور فراری یکی از سران فتنه ادامه داده است: «من به محض دریافت خبر مراجعه «میرحسین موسوي» به بیمارستان، تمام‌قد وارد شدم و همه دوستان را به خط و حتی مصاحبه محکمی هم با BBC کردم تا وضعیت جسمی مهندس را خطرناک نشان داده و در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد، حرکتی بزرگ در حمایت از او راه بیندازم اما از آن طرف، خانواده او در حرکتی احساسی و بدون توجه به اهمیت اقدامات من، تلاشم را به بهره‌برداری سیاسی و شخصی از کسالت پدرشان تعبیر کرده و ما را سنگ روی یخ کردند».

آنگونه که برخی منابع مطلع می‌گویند، خبر مراجعه موسوی به بیمارستان توسط «علی ـ ش ـ ر» (از اعضای ارشد حزب منحله مشارکت) به فتنه‌گران خارج‌نشین منتقل شده است.اردشیر امیرارجمند گلایه دوم خود را از پسران یکی دیگر از سران فتنه مطرح کرده و می‌گوید: «پسران این بابا فکر می‌کنند که ما حق پدرشان را خورده‌ایم و قصد حذف شیخ را داریم». وی ادامه داده است:

«آنها اخیراً املاک خود و پدر و مادرشان در یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین مناطق شمال شهر تهران را به فروش رسانده و پول‌های حاصله را به دلار تبدیل کرده و در حال انتقال میلیون‌ها دلار به خارج از کشورند تا بعداً خودشان هم به خارج بیایند و به‌طور مستقیم مثلاً تشکیلاتی شبیه ما راه‌اندازی کنند!»

مشاور فراری یکی از 2 صحنه‌گردان فتنه 88 سپس از قول یکی از مرتبطان «حسین ـ ک» در خارج از کشور اضافه کرده است: «یکی از آقازاده‌‌های شیخ، ساده‌لوحانه، دهکده نوفل ‌لوشاتو در حوالی پاریس را برای اقامت خودشان در آینده انتخاب کرده تا انقلاب 57 را در اذهان عمومی تداعی کند(!) و گفته است قصد داریم نهضت مان را از این دهکده شروع کنیم!» امیرارجمند ادامه داده است: «محمدتقی آقازاده دیگر شیخ اما لندن را انتخاب کرده و معتقد به ارجحیت پایتخت انگلیس برای آغاز جنبش «شیخ مهدی ـ ک» است!»

او سپس مدعی شده است: «من برای اصلاح ذهنیت این خانواده، در مصاحبه‌های اخیرم چند بار به اسم شیخ «ک» اشاره کرده‌ام اما آنها به این مقدار قانع نمی‌شوند و توقع دارند اسم شیخ را حتی جلوتر از مهندس بیاورم».

آنگونه که فرد مرتبط با اردشیر امیرارجمند گفته، گلایه بعدی این فتنه‌گر از «محسن ـ ن» دیگر فرزند یکی از سران فتنه است که درباره وی گفته است: «پس از انتشار خبر دستگیری میرطاهر موسوی و مطرح شدن این موضوع که او رابط من با «شیخ عبدالله ـ ن» بوده، این شیخ فرزند خود را مأمور کرده تا به شکلی قضیّه ارتباط مرا با خود تکذیب کند. امیرارجمند ادامه می‌دهد: «این بچه اما به جای کلاه، سر آورده و علاوه بر تکذیب موضوع، همه جا می‌گوید که از وقتی میرطاهر به خارج رفت و با امیرارجمند تماس گرفت، مورد شناسایی وزارت اطلاعات واقع شد و اطلاعاتی‌ها او را از خارج مورد تعقیب قرار داده‌اند و به محض رسیدنش به فرودگاه امام، بازداشت کرده‌اند».

پشت پرده فعالیت‌های نوری‌زاد و خزعلی

انتشار خبری مبنی بر به کار گیری مهره‌های سوخته پروژه ناتوی فرهنگی غرب در جذب نیرو برای حزب در حال شکل‌گیری فتنه‌گران به سركردگی محمد نوری‌زاد و مهدی خزعلی، واکنش تند و شتاب‌آلود این افراد را در پی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی خزعلی در وب‌سایت خود با فحاشی و توهین این افشاگری را از اساس کذب خوانده و نقش خود را در حزب یاد شده به کل منکر شده و از جریانات این حزب اظهار بی‌اطلاعی کرده است، اين در حالي است که پيش از اين خود در صفحه شخصي فيس‌بوکش از تشکيل حزب جديد خبر داده بود.

خزعلی در حالی از اساس و پایه تلاش برای راه‌اندازی یک حزب متشکل از فتنه‌گران را کذب خوانده که براساس اسناد موجود وی برای تاسیس این حزب با برخی از حامیان پشت پرده فتنه از جمله «ا- ه» و «م- خ» نیز جلساتی داشته و از آنها مشورت‌هایی برای تعیین راهبردهای آن گرفته است.

اما وی قبل از آن نیز ساکت ننشسته و با راه‌اندازی یک جمع خصوصی با عضوگیری و دادن تریبون به افرادی که سابقه اقدام مجرمانه علیه امنیت ملی داشته‌اند این پروژه را کلید زده است. از جمله این افراد می‌توان به آرش هنرورشجاعی معروف به «آرش بی‌خدا » اشاره کرد.

روزنامه تهران امروز:

باید در جهت رفع مظلومیت از شخصیت امام خمینی(ره) گام برداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام(ره) در جمع صدها تن از طلاب، روحانیون و مدیران مدارس علمیه کراچی پاکستان در دانشگاه امام خمینی این شهر پیرامون شخصیت علمی و فقهی حضرت امام خمینی گفت: یکی از مظلومیتهای امام پنهان شدن وجهه علمی و فقهی امام در پس وجهه سیاسی و اجتماعی ایشان است.

به گزارش جماران وي با برشمردن وجهه های گوناگون شخصیت علمی حضرت امام در ابعاد اصولی، فلسفی و اخلاقی و عرفانی ادامه داد: امام خمینی(س) در حوزه عرفان اسلامی یکی از نویسندگان پرکار دوره معاصر است و معارف شیعه را به حوزه عرفان علمی وارد کرده است و در علم اخلاق نیز از زمره کسانی است که از اخلاق سه بعدی ارسطو که در مدار اعتدال و دوری از افراط و تفریط شکل گرفته بود جدا شده و اخلاق دو بعدی الهی- نفسانی را منشا‌ تحلیل علم اخلاق قرار داده‌اند.

سید حسن خمینی در ادامه به بعد فقهی امام اشاره کرد و گفت: امام پیش از آنکه رهبر انقلاب بزرگ باشد یک فقیه است که در حوزه فقه به بالاترین مدارج دست یافته است.

پس از انقلاب با مطرح کردن بحث زمان و مکان و تاثیر آنها بر اجتهاد و همچنین بحث مصلحت نظام و اهمیت آن در فقه حکومت، اندیشه فقه اسلامی را تکامل بخشیدند.

بي بي سي چگونه از اجلاس«‌نم» گزارش می‌دهد؟

تهران این روزها میزبان مقامات بیش از ۱۰۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد است تا در نشستی که در سطح وزرا و سران این کشورها برگزار می شود، ریاست سه ساله این جنبش را از مصر تحویل گیرد.

یکی از موضوعاتی که در اخبار و گزارش های اولیه ‌ بی بی سی از این اجلاس روی آن تأکید شد، امنیتی نشان دادن فضای تهران در روزهای برگزاری نشست بود.

البته بی بی سی کمابیش نشان داده که موضوع فوق برای این شبکه، به رویه ای معمول تبدیل شده است. به عبارات زیر که در تلویزیون بی بی سی بیان شده، توجه کنید: هزاران مامور در خیابان های تهران: تدابیر امنیتی در آستانه‌ اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها شدیدتر می شود؛ 110 هزار نیروی پلیس، ۸۵۰ تیم انتظامی، گشت های بازرسی در گوشه و کنار شهر و هلی کوپترها در آسمان، زمین و آسمان پایتخت را زیر نظر دارند؛ بسته شدن تعدادی از خیابان های پایتخت با اعلام قبلی؛ باید گفت قطعاً در نشستی با این سطح از شرکت کنندگان، مسئولیت تأمین امنیت که بر عهده ‌ برگزارکنندگان است، باید بی کم و کاست انجام شود؛ اما این رسانه‌ها به گونه ای فضا را ترسیم می کنند که گویی تأمین امنیت اجلاس در این حد و اندازه، امر بیهوده ای است.

دست کم می توان گفت اهمیت این نشست به لحاظ امنیتی از المپیک ۲۰۱۲ که شهر لندن را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بود، کمتر نیست.

واکنش هاشمی رفسنجانی و حجاریان به شائبه نقش بهزاد نبوی در انفجار دفتر نخست وزیری

8 شهریور سالروز شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر در دفتر نخست وزیری است.

تا کنون روايات متعددي از نحوه شهادت اين دولتمردان در سال 60 منتشر شده است. نبوي از اينکه برخي او را در ماجراي انفجار دفتر نخست‌وزيري مقصر مي‌دانستند؛ گلايه‌مند بود.

هاشمي رفسنجاني در کتاب «به سوي سرنوشت» -روز شمار خاطرات وي از 8 شهريور سال 63 - در اين باره نوشته است: اول‌ شب‌، آقای‌ بهزاد نبوی‌ آمد. از اینکه‌ [آقای‌ اسدالله‌ لاجوردی‌] دادستان‌ انقلاب‌ تهران‌، دوستانش‌ را به‌ خاطر تعقیب‌ پرونده‌ انفجار [ساختمان‌] نخست‌ وزیری‌، بازداشت‌ کرده‌ است‌، سخت‌ ناراحت‌ و پریشان‌ بود.

معتقد بود خطی‌ برخورد شده‌ و می‌خواهند، خرده‌ حساب‌ها[ی‌سیاسی‌] را صاف‌ کنند. با گذشت سالها از آن انفجار، همچنان موضوع نقش نبوي در آن انفجار در هالهاي از ابهام است. سعيد حجاريان نيز در روزهاي گذشته به بازخواني اين موضوع پرداخته بود.

حجاريان از نقش کشميري در اين حادثه سخن گفته و افزوده بود: در ادامه ماجرای انفجار نخست‌وزیری دستگیری‌ها دو نوبت بود. یکسری را اول گرفتند و چند سال بعد که اصلا ماجرا بسته شده بود دوباره عده‌ای را گرفتند.

دور دوم زمانی بود که آقای خوئینی‌ها دادستان شد و پرونده را دوباره به جریان انداخت. آقای خوئینی‌ها گفت که پرونده را می‌دهم دست خودشان که تا تهش بروند و معلوم شود که هیچی نیست و قضیه یک بار برای همیشه بسته شود. خسرو را گرفتند و من را هم می‌خواستند بگیرند.

گفتند که بهزاد نبوی را هم باید بگیریم. خوئینی‌ها نگذاشت بهزاد را بگیرند و رفت و با امام صحبت کرد.

دوسوم جهانیان منتظر نطق رهبرمعظم انقلاب

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه دنیا منتظر شنیدن نطق تاریخی رهبر انقلاب در اجلاس بزرگ عدم تعهد با حضور بیش از دوسوم کشورهای جهان است، گفت: محکومیت صهیونیسم و تروریسم و یکجانبه گرایی در بیانیه اجلاس شانزدهم نشان از آگاهی و روشنفکری درسطح جهان نسبت به سیاست های استکبارجهانی است.

حبیب الله عسگراولادی با بیان اینکه آمریکا باید درسیاست های ضد ایرانی تجدید نظر کند، افزود: نمایندگان بیش از دو سوم کشورهای جهان اکنون در تهران هستند. این حضور به معنای انزوای سیاست های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: یک فرصت طلایی اکنون در اختیار ایران قرار گرفته است تا با کمترین هزینه بیشترین مراودات دیپلماتیک را با بیش از دو سوم کشور های جهان داشته باشد. وی نطق مقام معظم رهبری در اجلاس غیر متعهد‌ها را فوق‌العاده مهم دانست و گفت: دنیا منتظر شنیدن این نطق تاریخی است و مردم جهان می توانند راهبردهای عبور از پیچ مهم تاریخ را در این نطق جست‌وجو کنند.

روزنامه ملت ما:

محاکمه 22 تابعه آذربایجان به اتهام همکاری با ایران!

22 تن از اتباع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه به اتهام طراحی حملات تروریستی و همکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدند.

اینترفکس گزارش داد، اتهام این افراد برنامه ریزی حملات تروریستی علیه سفارتخانه های آمریکا و اسرائیل در باکو عنوان شده است.

متهمان این پرونده، اسفند ماه سال گذشته به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران ایران بازداشت شده بودند.

روزنامه قدس:

شاید از «قلاده‌های طلا» ناراحت بود

علیرام نورایی، بازیگر قلاده‌های طلا با اشاره به گردهمایی سینماگران برای کمک به زلزله‌زدگان در مقابل سینما آزدی گفت:متأسفانه یکی از هنرمندان حاضر در جمع، مرا از جمع اخراج کرد آن هم با بیانی کاملا نامحترمانه.

متأسفم برای آن شخص که باندبازی‌های سینمایی را تا سرحد یک گردهمایی انسان‌دوستانه هم امتداد می‌دهد.وی افزود:نمی‌دانم این شخص، شاید هم از قیافه‌ام خوشش نمی‌آمده، شاید هم «قلاده‌های طلا» ناراحتش کرده بود.

مخالفت با اظهارات ضدایرانی «رامنی»

موسسه آمریکایی نشنال ژورنال در تازه‌ترین نظر سنجی خود که از 56 متخصص آمریکایی درباره دیدگاه‌های رامنی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت داده، به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

در پایان این نظر سنجی مشخص شده که متخصصان امنیتی آمریکا مخالف دیدگاه‌های رامنی درباره برنامه هسته‌ای ایران بودند.

به آمریکا نروید،غرق می‌شوید!

یک گروه افراطی صهیونیست برای ارعاب شهرک نشینانی که از اراضی اشغالی به آمریکا بازگشته اند، تبلیغات گسترده ای را در رسانه‌های عبری مبنی بر نابودی آمریکا ظرف کمتر از یک سال آینده به راه انداخته وگفته اند: ظرف کمتر از یک سال آمریکا غرق خواهد شد و فاجعه هایی بزرگ دراین کشور روی خواهد داد.

ارتش درصدد ترور اوباما

العالم: دادستانی کل آمریکا اعلام کرد گروهی از نظامیان این کشور قصد ترور باراک اوباما و سرنگونی دولت این کشور را داشتند.

اهانت نیویورک‌تایمز به مرسی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با لحنی بشدت اهانت آمیز،سفر مرسی به ایران، را برای شرکت در اجلاس«گامی خطا» دانست و خشم خودرا از این اقدام نشان داد.

در خواست شیعیان مصر

شفقنا: «محمد غنیم» رئیس جریان شیعی مصر از ریاست جمهوری این کشور و الازهر درخواست کرد تا مذهب تشیع را به رسمیت شناخته اجازه دهند حسینیه ها و مساجد مخصوص شیعیان در مصر افتتاح گردند تا شیعیان بتوانند به راحتی در آنها عبادت کنند.

روزنامه خراسان:

تکذيب دستگيري يک‌ايراني در ترکيه به جرم‌جاسوسي

سفارت ايران در ترکيه بيانيه اي در تکذيب خبر روزنامه حريت مبني بر دستگيري يک ايراني به جرم جاسوسي صادر کرد.

متن بيانيه سفارت ايران در تکذيب خبر روزنامه حريت مبني بر دستگيري يک ايراني به جرم جاسوسي به اين شرح است: در برخي رسانه هاي جمهوري ترکيه خبري درخصوص دستگيري يک تبعه ايراني در خاک ترکيه منتشر شده است.

سفارت جمهوري اسلامي ايران خبر مزبور را قويا تکذيب و تاکيد مي نمايد که خبر مذکور بي اساس بوده و منابع آن نامشخص مي باشد.

انتشار اين گونه اخبار کذب و فتنه برانگيز برخلاف اخلاق رسانه اي بوده و به هيچ عنوان نمي تواند به روابط دو کشور دوست و برادر ايران وترکيه آسيب وارد کند.

ضمنا درخصوص ادعاي مذکور تاکنون هيچگونه اطلاع رسمي به اين نمايندگي اعلام نشده است و در اين خصوص اطلاعات رسمي از مقامات دولت ترکيه درخواست گرديده است.

ابلاغيه دولت درباره نحوه تبليغات در صداوسيما

بر اساس ابلاغيه جديدي که از سوي هيئت دولت به سازمان صدا و سيما ارسال شده است، استفاده از مصاديقي چون صفات مطلق و اغراق آميز مانند کلمات کاملا بهداشتي و صددرصد تضميني، تقليد از ساختار و شباهت هاي تبليغاتي ديگر محصولات به صورتي که منجر به گمراهي مردم شود، استفاده از جوايز مراکز رسمي فراتر از متن آن ها و نيز استناد به مراجع خارجي در آگهي هاي شبکه هاي صوتي و تصويري ممنوع بوده و با خاطيان برخوردهاي قانوني خواهد شد.

 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.