پخش تیزر تبلیغاتی "یک شانس" اوباما باعث اعتراض شدید "ریچارد زینکی" سناتور آمریکایی از حزب جمهوری خواه که عضو سابق سیل و تیم ششم بوده است شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران ، نیروهای "Navy Seal" واحد عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا هستند که سابقه آنها به دهه 60میلادی و زمان رییس جمهور کندی در آمریکا باز می گردد. کندی بنیانگذار واحدهای عملیات ویژه در آمریکا بود که از جمله این واحدها می توان به " کلاه سبزها" در نیروی زمینی و واحد های سیل در نیروی دریایی آمریکا اشاره کرد.

امروز واحدهای سیل در نیروی دریایی آمریکا مشتمل بر 10 واحد است که به ترییب با نام های " Team 1 " تا " Team 10 " دسته بندی می شوند. اما سری ترین بخش در میان این تیم ها تیم ششم یا " Team 6 " است. این واحد در دهه 1980 میلادی و در پاسخ به عملیات فاجعه بار " پنجه عقاب " برای ارتش آمریکا در ایران که در کشور ما به " واقعه طبس " مشهور است تشکیل شد.

تمامی اعضای این تیم سابقه چندین سال عضویت در سایر تیم های ده گانه را دارند و سپس در صورت صلاحدید فرماندهان برای حضور در این واحد دعوت شده و پس از طی دوره های آموزش تکمیلی به این یگان می پیوندند.

در حال نام این واحد از ارتش آمریکا تا سال 2011 میلادی آنچنان در دنیا شناخته نشده بود تا این که در دوم ماه می سال 2011 میلادی ناگهان خبری تمام حواس را در دنیا به سمت خود جلب کرد. " اسامه بن لادن " رهبر شبکه تروریستی القاعده در حمله نیروهای ویژه آمریکا به مخفیگاهش در پاکستان کشته شد.

رسانه های آمریکا برای تقریبا برای اولین بار اعلام کردند که این عملیات توسط تیم ششم از سیلها یا همان " Seal Team 6 " صورت گرفته است. از آن زمان به این سو بود که نام این گروه در بسیاری از دنیا برده شد و خیلی ها در جهان به دنبال شناختن اعضای این تیم و نفرات درگیر در عملیات بر علیه بن لادن هستند.

اخیرا و در سالگرد مرگ بن لادن و با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری این کشور و اخبار موجود در مورد کاهش شدید محبوبیت این ریس جمهور رنگین پوست در آمریکا، تیم تبلیغاتی اوباما دست به تهیه یک تیزر تبلیغاتی با عنوان "یک شانس" زدند که در آن از تصمیم اوباما برای صادر کردن دستور حمله بر علیه اوباما به عنوان یک حرکت بزرگ یاد شده و بیل کلینتون ریس جمهور سابق آمریکا از حزب دموکرات نیز با حضور در این کلیپ این گونه می گوید که در صورتی که این ماموریت به شکست منجر می شد، اثرات ناشی از آن از نظر سیاسی برای اوباما فاجعه بار بود.

 پخش این تیزر باعث اعتراض شدید " ریچارد زینکی " سناتور آمریکایی از حزب جمهوری خواه که عضو سابق سیل و تیم ششم بوده است شد.
 ریچارد زینکی ، عضو سابق تیم ششم سیل

او در سال 2008 میلادی با درجه فرماندهی بازنشسته شده است. تعدادی از نفراتی که در حمله به اقامت گاه بن لادن شرکت داشتند از افرادی بودند که قبلا با او کار می کردند.

 "ریچارد زینکی" در این باره می گوید: البته در این که اوباما به عنوان ریس جمهور آمریکا و فرمانده کل نیروهای مسلح باید این تصمیم را اتخاذ می کرد شکی وجود ندارد، اما این تبلیغ و صحبتهای کلینتون که با تایید اوباما پخش شده است رد شدن از خطوط شناخته شده است. این به هیچ عنوان صحیح نیست که فرض کنیم که در صورت شکست این عملیات تمام مشکلات و فشارها بر روی اوباما وارد می شد.

کسی در مورد این که در صورت شکست این عملیات ممکن بود چه اتفاقی برای نیروهای حاضر در حمله بیافتد صحبت نکرد. این که ممکن است این افراد کشته یا اسیر شوند و چه فشاری بر آنها یا خانواده هایشان وارد شود نکته ای بود که این افراد به آن اشاره ای نکردند.

او به همین دلیل سعی کرده است تا با جمع کردن گروهی از نفرات سابق فرماندهی عملیات ویژه آمریکا گروهی را با عنوان " عملیات ویژه برای آمریکا " تشکیل داده است تا برای بیرون کردن اوباما از کاخ سفید تلاش کند. آنها در جواب تیزر تبلیغاتی اوباما یک کلیپ با عنوان " به هیچ کس تعظیم نکن " را ساخته و در فضای مجازی منتشر کردند. داستان این اسم نیز بسیار جالب و شنیدنی است.

 
 تعظیم اوباما به ملک عبدالله در اجلاس جی 20

در جریان اجلاس سران " جی 20 " در لندن به سال 2009 میلادی تصویری از اوباما منتشر شد که در حال تعظیم کردن به " ملک عبدالله " پادشاه عربستان است. این عکس باعث خشم بسیاری از اعضای سابق ارتش آمریکا شده است و باعث شده است تا این گروه در کلیپ خود از این عکس استفاده کرده است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار